معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمدمیزان ورودگردشگران داخلی دراستان در 9ماه گذشته امسال به استان را بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر اعلام کرد
کد خبر: ۱۶۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ 10 January 2016
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمدمیزان ورودگردشگران داخلی دراستان در 9ماه گذشته امسال به استان را بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر اعلام کرد و افزود: میانگین درآمد این تعداد گردشگر برای استان نیز افزون بر 500 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز شنبه در کارگروه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد افزود: میانگین درآمد هر گردشگر داخلی در کشور به ازای یک شبانه روز اقامت حدود 320 هزار ریال است در حالی که این میزان در استان کمتر از 220 هزار ریال برآورد شده است..
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سهم پایین درآمد اقامت گردشگران در استان نسبت به میانگین کشوری، خواستار بررسی و آسیب شناسی جدی این مهم و ارائه راهکارها در این راستا شد.
وی بیان کرد: میانگین درآمد هرگردشگر خارجی به ازای هر شبانه روز اقامت در سطح کشور نیز حدود 920 دلار است در حالی که در استان کهگیلویه وبویراحمد حدود 450دلار تخمین زده می شود.
نیک اقبالی با بیان اینکه این میزان درآمد برای افق 1404 باید به بیش از 120 میلیارد تومان افزایش یابد، گفت: تعداد گردشگران خارجی در سال 94 به این استان نیز تاکنون یکهزار و 680 نفر بوده است.
وی ابراز داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده آمار گردشگران خارجی در ایران تا افق 1404باید به حدود 20میلیون نفر برسد که سهم استان از این میزان نیز حدود 100 هزار نفر تخمین زده شده است.
نیک اقبالی مجدد از حضورنیافتن بسیاری از مدیران کل دستگاه های مختلف اجرایی وعضو این کارگروه در نشست امروز و عملیاتی نشدن مصوبات جلسات قبل اظهار گلایه کرد و افزود: این موضوع طی نامه رسمی برای برخورد قانونی با مدیران کم انگیزه و دستگاه هایی که به مصوبات کم توجهی کرده اند به استاندار کهگیلویه وبویراحمد ارسال می شود.
کهگیلویه وبویراحمد یا داشتن دوهزارو 600 اثر تاریخی، 250گردشگاه طبیعی ، موقعیت جغرافیایی حایل استانهای بزرگ فارس،اصفهان و خوزستان و نیز شرایط آب وهوایی مطلوب از قطب های گردشگری جنوب غربی کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار