تابناک: یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین بازیگران ۳ دهه اخیر سینما، تئاتر و تلویزیون بریتانیا پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان در ۶۹ سالگی از دنیا رفت.
کد خبر: ۱۶۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 16 January 2016
به گزارش همشهري، آلن ريكمن اواخر دهه 80ميلادي با بازي در «جان‌سخت» بيش از پيش شناخته شد و در 1991در «رابين هود: شاهزاده دزدان» در كنار كوين كاستنر و مورگان فريمن نقش داروغه ناتينگهام را ايفا كرد. او براي همين نقش جايزه بفتا بهترين بازيگر نقش مكمل را برد. ريكمن در 15سال اخير در مجموعه فيلم‌هاي «هري پاتر» در نقش پروفسور سوريوس اسنيپ ظاهر شد و در 2013در «پيشخدمت» ايفاگر نقش رونالد ريگان، رئيس‌جمهور پيشين آمريكا بود.

او در «آليس در سرزمين عجايب» تيم برتن به جاي شخصيت كرم ابريشم حرف زد و همين نقش را در دنباله اين فيلم تكرار كرد. بازيگر فقيد بريتانيايي يك جايزه گلدن گلوب براي بازي در نقش گريگوري راسپوتين در فيلم تلويزيوني «راسپوتين» به‌دست آورد و از مهم‌ترين فيلم‌هاي كارنامه پربارش مي‌توان به «حس و حساسيت»، «مايكل كالينز» و «سوئيني تاد: آرايشگر شيطان‌صفت خيابان فليت» اشاره كرد.

پس از مرگ ديويد بوئي خواننده و بازيگر سرشناس و بسيار محبوب بريتانيايي، درگذشت آلن ريكمن دومين خبر ناگوار براي صنعت سينماي بريتانيا در يك هفته اخير است. بسياري از منتقدان و چهره‌هاي سينماي جهان تحسين‌هاي خود را نثار بازيگري كردند كه در 40سال گذشته در بيش از 70فيلم ظاهر شد و در بسياري از آنها درخشيد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار