کد خبر: ۱۶۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴ 17 January 2016
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد شهرک های کشاورزی در این استان زمینه ساز رونق اقتصادی استان و اشتغالزایی به ویژه برای دانش آموختگان رشته کشاورزی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست ستاد راهبردی شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک های کشاورزی در این استان بیش از پیش و هر چه سریعتر فراهم شود.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مطلوبی در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی دارد و باید با ایجاد شهرک های کشاورزی استفاده بهینه ای از این قابلیت مهم شود.
خادمی اظهار کرد: طرح های کشاورزی بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی کهگیلویه و بویراحمد در اولویت تکمیل و افتتاح باشند.
وی عنوان کرد: نیازها و مشکلات طرح های کشاورزی دارای پیشرفت فیزیکی بین 30 تا 70 درصد کهگیلویه و بویراحمد نیز مشخص و برای رفع آنها تلاش شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: شعبه استانی شرکت شهرک های کشاورزی این استان پارسال در یاسوج افتتاح و راه اندازی شد.
جعفر گوهرگانی افزود: این شرکت فرصتی مناسب برای توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: 10 طرح کشاورزی در بخش های سبزی، صیفی، دامی، آبزی پروری و گلخانه ای با اشتغالزایی مستفیم حدود یک هزار و 700 نفر و ظرفیت تولید سالانه بیش از 20 هزار تن در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا بوده و تاکنون نیز افزون بر 150 میلیارد ریال برای ساخت آنها هزینه شده است.
گوهرگانی اظهار کرد: از مهمترین این طرح ها می توان به مجتمع های گلخانه ای باشت، بهمئی، دشت مازه کهگیلویه و شهدای فرودگاه یاسوج، مجتمع دامپروری ناصرآباد گچساران، طرح شیلات قلات بویراحمد و مجتمع های شیلات بیدانجیر چرام و چناربرم دنا اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار