کد خبر: ۱۶۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 17 January 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت دو طرح بزرگ و کم نظیر صنعتی کشور در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد.

به گزارش ایسنا داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران افزود: کلنگ زنی بزرگ ترین طرح فولاد جنوب کشور و افتتاح یکی از عظیم ترین و به روزترین کارخانه های تولید آجر و سفال با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور صورت خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: موتور توسعه سرمایه گذاری های کلان صنعتی و معدنی در کهگیلویه و بویراحمد شتاب گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارخانه آجر نماسازان مروارید کهگیلویه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در راستای تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید برفراهم آوردن شرایط مطلوب و حمایت از سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به مرحله بهره برداری رسیده است.

دیودیده تصریح کرد: پروژه بزرگ تولید آجر و سفال شرکت نماسازان مروارید در دی ماه سال1388 با مشـارکت بانک صنعت و معـدن در استان کهکیلویه و بویراحمد در زمینی به مساحت 230 هزار متر مربع با سرمایه گذاری ارزی به مبلغ 10 میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی به مبلغ 250 میلیارد ریال و ظرفیت تولید روزانه 1200 تن از انواع آجر و سفال در ابعاد مختلف شروع شد.

وی با بیان اینکه ماشین آلات خط تولید این پروژه از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا در کشورهای ایتالیا، آلمان، چین و ایران ساخته شده است، ادامه داد: کارخانه آجر کهگیلویه دارای اشتغالزایی مستقیم و غیره مستقیم به میزان 400 نفر است که سهم عمده‌ای در رفع معضل بیکاری در شهرستان کهگیلویه و همچنین توسعه استان ایفا خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کلنگ زنی فولاد دنا آسیا در فاز يك آن در زميني به مساحت 150 هكتار با سرمایه گذاری ارزی به مبلغ 126 میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی به مبلغ 1725 میلیارد ریال در شهرك صنعتي سقاوه در واحدهاي مختلفى از جمله واحد توليد كنسانتره آهن، توليد گندله آهن و آهن اسفنجي به ظرفيت 3 میلیون 200 هزار تن در سال انجام خواهد شد.

دیودیده بیان کرد: بزرگ ترین طرح فولاد جنوب کشور با ایجاد 850 فرصت شغلی در شهرک صنعتی سقاوه شهرستان بویراحمد اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سه شنبه 29 دیماه سالجاری همزمان با سفر مهندس جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت دو طرح بزرگ و کم نظیر صنعتی ایران در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار