کد خبر: ۱۶۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 18 January 2016


دبیر حزب ندای ایرانیان البرز با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده هیات نظارت گفت: رد صلاحیت‌ها به گونه‌ای است که هیچ نماینده اصلاح طلبی در البرز تایید نشده و دست شورای راهبردی اصلاح طلبان برای اجماع بر داوطلبان اصلاح طلب خالی است.

حیدر سمیر کرم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: مقام معظم رهبری چند روز پیش صحبت‌هایی را در خصوص ملاک‌های احراز صلاحیت داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان فرمودند و گفتند این اقدام باید به گونه ای باشد که حق هیچ کس ضایع نشود.

وی افزود: اما هیات نظارت بر انتخابات استان البرز به گونه‌ای دست به رد صلاحیت داوطلبان البرز زده است که عملا برای گرایش فکری اصلاح طلب در استان البرز هیچ نماینده‌ای باقی نمانده است و تمام داوطلبانی که حتی اندکی به اصلاح طلبی گرایش داشته اند رد یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

دبیر حزب ندای ایرانیان البرز با بیان اینکه طبق خبرهای موجود از سه هزار داوطلب اصلاح طلب در سراسر کشور فقط 30 نفر تایید شده‌اند، خاطرنشان کرد: البرز بالاترین میزان رد صلاحیت‌ها را به خود اختصاص داده است و اگر قرار بر رقابت عادلانه در انتخابات باشد هیات نظارت باید در ملاک‌های خود تجدید نظر کرده و ملاک هایی که رهبری بیان فرمودند را مورد نظر قرار دهد.

وی از احراز صلاحیت ها توسط هیات اجرایی براساس مراجع چهارگانه گفت و اعلام کرد: هیات اجرایی براساس نظر مراجع چهارگانه فقط 17 نفر را فاقد ملاک برای شرکت در انتخابات دانست اما هیات نظارت با نوعی قلع و قمع تعداد زیادی از داوطلبین را رد کرده است.

سمیرکرم به برخی از معیارهای رد صلاحیت داوطلبین توسط هیات نظارت اشاره و تصریح کرد: در حالی که برخی داوطلبان عضو احزابی هستند که طبق مرامنامه آن حزب پایبند به قانون اساسی و ولایت فقیه هستند اما هیات نظارت این افراد را طبق عدم پایبندی به این اصول رد صلاحیت کرده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: برخی از رد صلاحیت ها هم براساس سابقه عضویت داوطلبان در احزابی است که در سال‌های گذشته منحل شده‌اند؛ آیا کسی که زمانی عضو یک حزب بوده است ولی پس از اعلام انحلال هیچ پافشاری بر معرفی خود در چارچوب آن حزب نداشته است باید رد صلاحیت شود؟

دبیر حزب ندای ایرانیان البرز با بیان اینکه اگر ملاک سخنان رهبری مبنی بر حق الناس بودن و عدم ظلم به داوطلبین در تایید صلاحیت ها باشد پس هیات نظارت باید به آن ملاک ها توجه کند گفت: اما در البرز و کرج انتخابات به گونه ای تعریف شده است که رقابت فقط میان یک جریان فکری است و اصلاح طلبان در آن جایی ندارند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه فقط 33 نفر در کرج تایید شده‌اند، گفت: فضای رقابت در کرج کاملا بسته شده است؛ این یک ظلم آشکار است که بر خلاف بیانات صریح رهبری است و امید داریم هیات نظارت در ملاک های خود تجدید نظر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار