کد خبر: ۱۶۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 19 January 2016
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد که فضایی که برای برگزاری انتخابات شکل می‌گیرد، فضایی با برخورداری از همه سلیقه ها باشد.
به نقل از پورتال کهگیلویه و بویراحمد،سید موسی خادمی گفت: در بحث انتخابات و صلاحیتها گفت: نباید دچار دو اشتباه شویم، اشتباه اول این است که ما در بحث صلاحیت ها مانع حضو فرد صالحی در انتخابات شویم و اشتباه دوم این است که به فرد ناصالحی اجازه حضور در انتخابات بدهیم.

وی افزود: به دلیل اینکه این پروسه توسط انسانها انجام می شود، اشتباه انسانی نیز جزیی از کار است و ممکن است در هر امری خطایی نیز شکل بگیرد که امیدواریم این خطاها به حداقل برسد.

وی اظهار امیدواری کرد : فضایی که برای برگزاری انتخابات شکل خواهد گرفت، فضایی با برخورداری از همه سلیقه ها باشد. وقتی همه سلیقه ها در انتخابات باشند، مردم می توانند انتخاب خودشان را انجام داده و رقابت و سلامت انتخابات به مشارکت حداکثری مردم می انجامد.

خادمی دو عامل شور و نشاط و سلامت انتخابات را در افزایش مشارکت مردم موثر دانست و گفت: وقتی مردم مطمئن شوند انتخاباتی که برگزار می شود، انتخاباتی سالم است، مشارکت جدی دارند که البته انتخاباتی که برگزار شده همه سالم بوده اند ولی اگر اشکالات جزئی هم وجود داشته و در ذهن بعضی افراد شک و شبهه ای ایجاد شده، باید آن را برطرف کنیم.

استاندار تصریح کرد: دومین عاملی که به مشارکت حداکثری کمک می کند، رقابت است و انتخابات با رقابت معنی پیدا می کند، ما باید فضا را به گونه ای آماده کنیم که امکان رقابت افزایش یابد.

خادمی افزود: همکاران ما در شورای نگهبان و هیئت نظارت نیز به همین مطلب توجه دارند و فضا به نحوی خواهد بود که رقابت بتواند خوب شکل گرفته و همانطور که در صحبت های مقام معظم رهبری بود در تایید صلاحیتها به گونه ای باید عمل کنیم که فضا یک فضای رقابتی باشد.

استاندار با بیان اینکه، نتیجه انتخابات افزایش آبروی نظام، امنیت مردم و افزایش اعتبار بین المللی نظام است، اظهار داشت: با این انتخابات همه مردم به ادامه راه امیدوار شده و دشمنان خارجی از توطئه هایی که دارند مایوس می شوند.

اجرای انتخابات و برگزاری آن مهمترین پروژه سیاست داخلی دولت تدبیر و امید است

خادمی نتیجه نهایی مشارکت را امنیت داخلی کشور وعشق، علاقه و نشاط اجتماعی وافزایش فعالیت های اقتصادی عنوان کرد و گفت: اجرای انتخابات و برگزاری آن مهمترین پروژه سیاست داخلی دولت تدبیر و امید است که تاثیرات جهانی دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات نمود و جلوه عینی دموکراسی و مردم سالاری است، اظهار داشت: ما در طول سال های پس از انقلاب اسلامی بیش از ۳۰ انتخابات برگزار کردیم، بنابراین یکی از مهم ترین جلوه های مشارکت مردم انتخابات است و این انتخابات نیز همانند بقیه انتخابات مهم است.

استاندار با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری یک انتخابات سالم بیان کرد: طبق فرآیندی که در قانون انتخابات و از طرف وزارت کشور تعریف شده تمام کارها مطابق با برنامه زمانبندی انجام شده است.

خادمی افزود: هیئت های اجرایی در استان به موقع تشکیل و ستاد انتخابات فعال شد، ثبت نام نامزدها شکل گرفت، بحث صلاحیت ها در هیئت های اجرایی هم به خوبی انجام شد و هیئت نظارت و شورای نگهبان این صلاحیت ها را بررسی و نتایج را اعلام کرد.

استاندار افزود: حدود ۸۰۰ شعبه ثابت و سیار رای گیری را در استان تعریف کرده ایم و احتمال می دهیم که حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر از مردم از همکاران انتخاباتی ما باشند.

وی یادآور شد: فضا باید به گونه ای باشد که رأی مردم را در همه نقاط استان اخذ کرده و مردم با خاطری آسوده نظر و رأیشان را به صندوق ها بسپارند.

خادمی با بیان اینکه مشارکت موضوع اصلی در انتخابات است، گفت: اصل براین است که مشارکت شکل گرفته و مردم فکر کنند در سرنوشت خودشان مؤثر هستند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرمودند: حتی کسانی هستند که به نظام اعتقاد ندارند، نظام را قبول ندارند و به برخی از جنبه های نظام هم ایراد دارند، اینها هم بیایند و از این حق خودشان استفاده کنند.

استاندار مشارکت و حضور مردم را مهمترین عنصر در بحث انتخابات عنوان کرد و گفت: ما در همه نتخابات از مشارکت خوبی در سطح استان برخوردار بودیم و امیدواریم که در این دوره هم مشارکت بالایی را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار