مدیرکل ارشاد مازندران
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ ایثار در بین نسل آینده ساز گفت: امروز باز تعریف فرهنگ ایثار و تکریم از رزمندگان دفاع مقدس در انتقال آن به نسل آینده ساز ضروری است.
کد خبر: ۱۶۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 19 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، احد جاودانی دوشنبه شب در آئین تکریم از رزمندگان دفاع مقدس در مسجد قائمیه روستای موسی آباد شهرستان نوشهر اظهار داشت: با توجه به گذشت چندین سال از رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس و لزوم آشنایی بیش از پیش نسل آینده سازان انقلاب اسلامی با فرهنگ عاشورایی و ایثار، آئین تکریم از رزمندگان و بازتعریف آن رشادت ها نقش اساس در الگو پذیری جامعه جوانان امروز ایفا می کند.

وی تصریح کرد: برای احیا و با تعریف رویدادها دفاع مقدس باید از تمامی ظرفیت های ممکن از جمله فرهنگی، هنری و ادبی بهره گرفت تا با مردمی شدن آئین تکریم از رزمندگان همچون یادواره های شهدا علاوه بر ماندگاری در جامعه، عمومیت نیز پیدا کند.


جاودانی خاطرنشان کرد: در تمامی جوامع بشری در دنیا سربازان دفاع از کشور مورد تکریم قرار گرفته و از جایگاه وی‍‍ژه برخوردار و به عنوان یک الگو در بین افراد آن جامعه مطرح هستند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به جانفشانی ها و خلق حماسه های بی نظیر رزمندگان در دفاع مقدس افزود: باید با بهره گیری از ابزار مختلف جوانان و حتی در دنیا مقام والای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را باز تعریف و معرفی کنیم.


جاودانی به جنایات گروهای تکفیری و تروریستی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: این گروهای وابسته به استکبار و صهیونیسم با شعارهای اسلامی چهره ای نادرست از اسلام و ارزش های آن را ترویج می کنند که باید برای بیان اسلام ناب محمدی(ص) با آنها مقابله کنیم.


جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز در این مراسم گفت: با توجه به وحشت استکبار از صدرو انقلاب اسلامی به مردم آزاده دنیا، رژیم صدا را تشویق به تجاوز به ایران اسلامی کردند و این درحالی بود که بواسطه درگیری ها و مشکلات داخلی از جمله پاوه، جنگ کردستان و جنگل کشور آمادگی لازم را برای دفاع نداشت.


سرهنگ علیرضا یداله پور افزود: مردم ولایت مدار ایران با حضور در جبهه ها و خلق حماسه های جاودان توطئه های استکبار را نقش بر آب کرد و امروز نیز دشمن با جنگ نرم کانون خانواده ها را هدف قرار داده است و ما باید از با اشاعه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بین نسل جدید دشمن را بار دیگر شکست دهیم.


وی با اشاره به نقش بازسازی فضای دفاع مقدس در گسترش و ترویج ارزش های فرهنگ ایثار گفت: در حال حاضر 70 درصد از کار ساخت سازه ای باغ موزه دفاع مقدس در ساری انجام شده است که تا پایان سال 95 آماده بهره برداری خواهد شد.


دراین آئین که مصادف با سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) بود برنامه مولودی و شعر خوانی و انجام شد و از سرداران هشت سال دفاع مقدس همچون سرداران علی اکبر پاشا، خدابخش حسن نیا، علی ملکی و بسیجی سرافراز سیدمهدی رضوی تجلیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار