کد خبر: ۱۶۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 20 January 2016


شهردار شهر جدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که این شهرداری برای دریافت گواهینامه های بین المللی کیفیت خدمات قرارداد منعقد کرد.

سیدمسعود بزرگ زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرداری برای کسب گواهینامه های ISO 9001،ISO 14001 و OHSAS 18001 قرارداد منعقدکرد.

وی بیان داشت:نظام مندکردن فعالیت های شهرداری و بهبود کیفیت خدمات، مدیریت بهینه امکانات و نیروها، استفاده ی بهینه از انرژی های در دسترس و روش های هماهنگ، علمی و مؤثر

برای کاهش آلودگی ها از اهداف این اقدام است.

بزرگ زاده گفت: شهرداری شهر جدید هشتگرد به عنوان اولین شهرداری در استان البرز برای دریافت گواهینامه های 9001،ISO 14001 و OHSAS 18001 اقدام کرد.

شهردار بیان داشت: روند کسب گواهینامه های مزبور شامل گذراندن مرحله آموزش الزامات مدیریتی، مرحله مستند سازی فرآیندهای شهرداری، مرحله بهبود فرآیندهای شناسایی شده، مرحله ممیزی توسط شرکت های صادرکننده گواهینامه های بین المللی ایزو و در انتهای صدور گواهینامه می باشد.

وی افزود: شهرداری شهر جدید هشتگرد تا پایان سال جاری مراحل دریافت این گواهینامه های را طی خواهد کرد.

بزرگ زاده تأکید کرد: شهرداری با دریافت گواهینامه ایزو برای همه روشن می کند که سیستم مدیریت آن توسط شخص ثالث بیطرفی مورد ممیزی و بازرسی قرار گرفته است بنابراین اعتماد شهروندان به چنین سازمانی بیش از سازمان های دیگر است که این امر در افزایش مشارکت شهروندان برای همکاری در آبادانی شهر مؤثر می باشد.

استاندارد ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت می باشد که در زمینه کیفیت و تضمین آن تعریف شده است و یک استاندارد عمومی برای تمام سازمان ها و شرکت ها می باشد.

این استاندارد به عنوان پیش نیاز سایر استانداردها از آن یاد می شود که برای حفظ سطح کیفیت و بهبود آن از طریق اصلاح فرایندها در سازمان پیاده سازی می شود.

ISO 14001 سیستم مدیریتی زیست محیطی است و الزاماتی را برای حفظ محیط زیست و پایداری آن مشخص کرده است.

محیط زیست یکی از دغدغه های جامعه امروز به ویژه شهرداری هاست و شهرداری شهر جدید هشتگرد برای ارتقاء حفظ محیط زیست و تقویت سیستم مدیریتی خود این سیستم را در سازمان پیاده سازی کند.

OHSAS 18001 یکی از سیستم های مدیریتی بین المللی است. این سیستم به نام سیستم ایمنی و بهداشت شغلی شناخته می شود و همانطور که ایزو 14001 سعی در شناسایی و کاهش یا حذف اثرات زیست محیطی مخرب دارد، این استاندارد نیز سعی در شناسایی مخاطرات شغلی و مسائل بهداشتی موجود در سطح سازمان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار