شورای اصلاح‌طلبان استان‌لرستان نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس‌جمهور درباره رد صلاحیت گسترده نامزدهای دهمین دوره انتخاب مجلس نوشتند.
کد خبر: ۱۶۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 24 January 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان، در نامه سرگشاده شورای اصلاح‌طلبان استان‌لرستان خطاب به حجت الاسلام و والمسلیمن حسن روحانی آمده است:

بنام خداوند جان و خرد

رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، جناب آقای دکتر حسن روحانی

با اهداءسلام و تحیات به محضر حضرتعالی به استحضار می‌رساند :

بدون تردید رد پای قوم لر با پیشینه چندین هزار ساله‌اش در عرصه‌های مختلف را به نیکی می‌شناسید. قوم بزرگ لر در حرکت‌های تاریخ‌ساز از دیروزهای دور تا امروز دولت شما، که مبتنی بر عقلانیت سیاسی و اجتماعی است و مردان و زنان این سرزمین جزء بی‌شمار ملت بزرگ ایران زمین هستند حضرتعالی اهتمام ویژه به مسئله احقاق حقوق ملت دارید که انتخابات بارزترین بخش از حقوق‌حقه عمومی مردم است .

نامه سرگشاده شورای اصلاح‌طلبان استان‌لرستان خطاب به رئیس‌جمهور

جناب آقای دکتر روحانی

حال که تاریخ فرصت دوباره‌ای به ملت ایران داد که با تدبیر اتخاذ شده در برنامه‌های دولت تدبیر و امید حضرتعالی برجام را به فرجام برسانید و انگیزه امید و زیستن در شرایط مطلوب سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در قلوب مردم جرقه زده که بی‌شک برگ زرینی است در تاریخ ورق خورده ایران و ایرانی .

اما اتفاق حادث‌شده در بحث رد صلاحیت گسترده دواطلبان انتخابات مجلس دهم از سوی هیات‌های نظارت که حاصلی غیر از آسیب‌رساندن به ثروث عظیم نظام جمهوری‌اسلامی که همانا اعتماد ملت به نظام و مسئولین می‌باشد در پی نخواهد داشت، آن‌هم دولت تدبیر و امید، بارقه ناامیدی، تکدر خاطر و نگرانی را بین دلسوزان نظام و اذهان عمومی متبادر نموده است .

داوطلبان اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده استان‌لرستان که طی دهه‌های اخیر بارها و بارها، خود را به‌عنوان انسان‌های آگاه، فهیم، ملتزم به اسلام و قانون‌اساسی با اخلاص و دلسوزی و مردم نوازی در مسئولیت‌هایی ولو کوچک که بر عهده داشته‌اند، به اثبات رسانده‌اند .

اما با انتساب الحاقی و بی مبنا، در جهت رد صلاحیت یا عدم احراز به آنها تحویل داده شده جز خط بطلان کشیدن بر شعور و نادیده گرفتن تلاش‌های صادقانه و متعهدانه افراد محبوب و مقبول مردم و ایجاد تشویش و نگرانی اذهان‌عمومی نسبت به دولت تدبیر و امید بلکه بالاتر نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه دیگری بدنبال نخواهد داشت.

جناب آقای رئیس جمهور

آیا این شیوه‌های برخورد جز ایجاد نفاق و تفرقه در جهت مشارکت و خیزش عمومی مردم در انتخابات نتیجه و پیامد دیگری بدنبال دارد؟

آیا مسئولین محترم شورای‌نگهبان اینگونه دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص دعوت به مشارکت‌عمومی را می‌خواهند پاس بدارند؟

آیا حق‌الناس تنها در حفاظت از آرای به صندوق ریخته شده می‌باشد و یا به طریق اولی حفظ آبرو و کرامت انسانی افراد هم لازم‌الرعایه می‌باشد؟

آیا اینگونه برخوردهای صرفا جناحی و سلیقه‌ای ادامه روند افراطیون مخالف برجام و مخالفین دولت بر آمده از آرا ملت نیست؟

لذا خواهشمندیم با توجه به اختیارات قانونی مصرح در اصل 113 قانون‌اساسی و سوگندی که شما در پاسداری از اجرای صحیح قانون‌اساسی یاد فرموده‌اید مصرانه خواهانیم نسبت به پیگیری و نظارت و عندالزوم مطالبه مستندات و موجهات از هیات‌های نظارت شورای محترم نگهبان مبادرت ورزیده و براساس مواد 13 تا 15 اصل 113 پیگیری مجدانه نمایید و حقوق از دست رفته داوطلبانی که به شعور سیاسی، شرافت‌اجتماعی و کرامت انسانی‌شان آسیب وارد شده است را به آنها بازگردانید.

باشد که هماره سرافراز و سر بلند باشید

شورای اصلاح‌طلبان استان لرستان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار