اتفاقات تیرماهی 93؛
تابناک: برخی مردم محلی که مدعی بودند این حیوان را دیده اند، اندازه یک و نیم متری را برای آن متصور شدند.
کد خبر: ۱۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 28 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تیرماه سال گذشته اصفهان، خبر تجمع تا پیدا شدن حیوانی نایاب به نام بزمجه و شایعاتی در خصوص این حیوان، موضوعات پرتیراژ روزنامه ها و پرکلیک سایت های خبری استان اصفهان را رقم زد.

خبر پیدا شدن بزمجه ای در روستای جهادآباد شاهین شهر اصفهان، و آزار و اذیت این حیوان از سوی دو نفر از ساکنان روستا، چند روزی اصفهان را درگیر یک مسئله محیط زیستی جنجالی کرد. چراکه برخی از انجمن های حمایت از حقوق حیوانات، نسبت به آزار این حیوان از سوی ساکنان معترض بودند.

بزمجه ای که اندازه و جسد آن به عنوان معمایی برای حیات وحش اصفهان باقی ماند. البته برخی مردم محلی که مدعی بودند این حیوان را دیده اند، اندازه یک و نیم متری را برای آن متصور شدند اما این خبر از سوی مسئولان محیط زیست استان اصفهان مورد تایید قرار نگرفت.

جمعی از مستمری بگیران فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان و عده ای از مال باختگان شرکت گیتی‌پسند اصفهان در یکی از روزهای تیرماهی سال گذشته مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود بودند.

البته تجمع بازنشستگان ذوب آهن و فولاد تازگی چندانی برای اصفهانی ندارد و از حدود چهار سال پیش به دلیل مشکلاتی که در صندوق بازنشستگی فولاد کشور به وجود آمد، اعتراض این قشر به تاخیر در پرداخت حقوق خود به یکی از خبرهای ثابت اصفهان تبدیل شد که هرازگاهی با تجمع این افراد، رسانه ای می شود.

موضوع، ریاست دانشگاه اصفهان نیز از آن دست مسائلی بود که از ابتدای روی کارآمدن دولت روحانی در رسانه پا گرفت و انتخاب هوشنگ طالبی برای دانشگاه اصفهان حاشیه ساز شد.

هوشنگ طالبی که به دلیل ریاست خود بر دانشگاه در دوران اصلاحات آمدن دوباره اش به کرسی ریاست این دانشگاه بعد از سال ها به مذاق برخی خوش نیامده بود، در کانون توجه و انتقاد بسیاری از رسانه ها قرار گرفت و این بار با بهانه طولانی شدن حکم سرپرستی طالبی در دانشگاه اصفهان و عدم تایید وی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، طالبی در حاشیه قرار گرفت.

حاشیه هایی که به قول خودش نباید روی کارش تاثیر بگذارد و بنابر صحبت وزیر علوم به کار خود ادامه می دهد.

همچنین بازنشسته شدن یک مدیر و انتصاب مدیر جدید، در یکی از سازمانهای استان اصفهان از دیگر خبرهای اصفهان در حوزه اجتماعی بود که در این ماه تیتر رسانه ها شد.

در تیرماه سال 93 با بازنشسته شدن محمدزاده مدیرکل سابق بهزیستی استان اصفهان که سالها مدیریت این سازمان را بر عهده داشت و انصافا از مدیران پرتلاش و دلسوز اصفهان بود، سعید صادقی از میان همان مجموعه و طی ابلاغ حکمی از طرف همایون هاشمی ریاست بهزیستی کشور به عنوان مدیرکل بهزیستی استان اصفهان منصوب شد.

به دلیل نگرانی که از آلودگی هوا در فصل سرما وجود داشت دو نیروگاه بزرگ اصفهان و شهید محمد منتظری که سالها از سوخت مازوت استفاده می کردند و همین اقدام سبب وارد شدن مقادیر زیادی گوگرد به هوای کلانشهر اصفهان شده بود، با دستور کتبی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان تجهیزات استفاده از مازوت در دو نیروگاه مذکور پلمب شد.

کشف یک قلعه تاریخی با قدمتی بسیار زیاد که باستان شناسان آن را متعلق به دوره ساسانیان تشخیص دادند، یکی از برگ های سند قدمت شهر اصفهان بود که در این ماه کشف شد.

قلعه‌ تاریخی گووارت دز متعلق به دوره ساسانیان با تلاش باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی اصفهان در شرق اصفهان کشف شد. این قلعه در ارتفاعات جنوبی شهر گورت کشف شده است که قدمت آن به 1600 سال پیش بر می‌گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار