تکذیب در تکذیب/ "قسمت دوم"
تابناک اصفهان: پس از برگزاری آزمون سبک شوتوکان jka حواشی زیادی پیرامون این آزمون ایجاد شد و مشکلاتی را نیز برای افراد حاضر در این سبک به وجود آورد به نوعی که مطرح شد بسیاری از اساتید بزرگ این رشته قصد خداحافظی و یا جدایی از این سبک را دارند!
کد خبر: ۱۷۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 30 January 2016

پس از برگزاری آزمون سبک شوتوکان jka حواشی زیادی پیرامون این آزمون ایجاد شد و مشکلاتی را نیز برای افراد حاضر در این سبک به وجود آورد به نوعی که مطرح شد بسیاری از اساتید بزرگ این رشته قصد خداحافظی و یا جدایی از این سبک را دارند!( در قسمت نخست این گزارش به بیان مشکلات و دلایل جدایی عده بسیاری از اساتید این رشته پرداخیتم که می توانید آن را در اینجا ببینید!)

با توجه به این موضوعات، به سراغ رئیس سبک کاراته شوتوکان JKA رفتیم تا با وی پیرامون این حواشی به گفت و گو بپردازیم.

آقای صنعتکاران آزمون سبک شوتوکان jka که در چند روز گذشته برگزار شده بود، حواشی بسیاری را در این چند روز با سبک همراه کرده و مسائل مختلفی را برای سبک به وجود آورده است؛ شاید بهتر باشد گفت و گو را با مهمترین اعتراض حاضران در این دوره شروع کنیم؛ چرا هیئت رئیسه سبک در امتحان دان های مختلف سبک در خفا امتحان داده اند؟!

چنین چیزی صحبت ندارد و هیئت رئیسه در خفا امتحان ندادند!

یکی دیگر از مباحثی که پیرامون مشکلات در این دوره مطرح می شود؛ حضور یک استاد خانم ژاپنی با دان 3 برای برگزاری استاژ و آزمون دان 1 تا 5 از کاراته کاران خانم بود؛ آیا با وجود اینکه مربی تیم ملی ایران که در همین سبک نیز فعال بوده و دارای دان 6 نیز هست و خانم های دیگری با همین درجات، از این خانم ژاپنی صلاحیتشان برای حضور به عنوان مدرس بیشتر نبوده است؟!

اولا به گفته خیلی از حاضران در این دوره، این استاد دارای تکنیک و دانش فنی خوبی بوده است؛ البته با توجه به اینکه من کسالت داشتم و نمیتوانستم در این دوره حضور پیدا کنم اطلاع خاصی ندارم اما فکر نمی کنم این موضوع صحت داشته باشد!

یعنی منظورتان این است که اینکه این خانم دارای دان 3 نیست؟!

بله!

در تبلیغاتی که برای این دوره استاژ آزمون شوتوکان JKA انجام شده بود، گفته شده که یک فرد با دان 9 به عنوان مدرس حضور پیدا می کند، در صورتی که به شهادت حاضران آقای موری با دان 8 حضور پیدا کردند؛ لطفا در این زمینه توضیح می دهید؟

نکته اول اینکه قرار نبوده فردی با دان 9 حضور پیدا کند؛ نکته دوم هم اینکه آقای موری که از اساتید بزرگ کاراته جهان است در این کلاس ها حضور پیدا کردند و به نوعی حضور ایشان غنیمتی بزرگ برای حاضران به حساب می آید.

این آقای موری دارای دان چند هستند؟

من نمی دانم!

خود شما چه مدت زمانی در روند اجرایی برگزاری این دوره حضور داشتید؟!

من در حین برگزاری این مراسم بیماری داشتم و با مشکلاتی مواجه بودم از همین رو جز دقایقی نتوانستم در این دوره حضور پیدا کنم.

آقای صنعتکاران گفته می شود که شما با توجه به دو تابعیتی بودن آنگونه که باید نمی توانید به مسائل سبک رسیدگی کنید؛ نظر شما در این زمینه چیست؟

چنین چیزی صحت ندارد؛ دو تابعیتی بودن من مانعی در فعالیت های سبک ندارد؛ من گذرنامه ام به گونه ای است که می توانم یک سال را ایران باشم و مشکلی در زمینه حضور در ایران ندارم؛ در طول مدتی هم که در ایران حضور ندارم، سایر افراد و هیئت رئیسه بر شرایط سبک نظارت می کنند.

در فضاهای غیر رسمی به وضوح صحبت هایی مطرح می شود که چرا آقای صنعتکاران با توجه به شرایط جسمی و این مسئله دو تابعیتی بودن از ریاست این سبک کنار نمی رود و هدایت کار را برعهده سایر افراد کاردان و فنی نمی گذارد؟!

دوستان دیگر مثل آقای نصرتیان،آقای یادمند و آقای معصومی و سایر دوستان هستند و در اداره این سبک فعالیت می کنند و به نوعی تجربیات چندین و چند ساله خود را در این مسئله به کار می گیرند؛ من هم به نوعی در کنار این افراد کمک می کنم.

آقای صنعتکاران هیئت رئیسه سبک شوتوکان JKA توسط انتخابات و مجمع انتخاب می شوند یا توسط جنابعالی انتصاب می شوند؟!

شیوه فعالیت ما بر این روش است که رئیس وقتی بر سر کار می آید، معاون خودش را انتخاب می کند، مسئولان بخش های خود را با سلیقه خود انتخاب می کند که همه در کنار هم فعالیت کنند.

پس به نوعی باید گفت این هیئت رئیسه انتصابی است؟

بله!

آیا طبق قانون و آئین نامه سبک ها در چنین شرایط، سبک ها نباید اعضا هیئت رئیسه خود را توسط مجمع و در یک انتخابات، انتخاب کنند؟!

من بیش از 45 سال پیش شوتوکان را وارد ایران کردم و با توجه به افتخاراتی که در این زمینه نیز کسب کردم اولین فرد این سبک به حساب می آیم و با ایده اینکه کاراته اصیل را گسترش دهم فعالیت کردم؛ در این مدت چنین آئین نامه و مواردی نبوده و من چیزی در این زمینه مشاهده نکرده ام.

ممنون از وقت که در اختیار ما گذاشتید!

خواهش می کنم.


* در قسمت های بعدی به بیان پرده های دیگر این ماجرا از زبان سایر اساتید می پردازیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار