کد خبر: ۱۷۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 31 January 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با آغاز دهه فجر ۲۲ طرح صنعتی و معدنی در سطح استان به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، داریوش دیودیده در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهر یاسوج در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 35 واحد صنعتی و معدنی در سطح استان به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: خوشبختانه این میزان رشد مطلوبی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد افزود: این 22 طرح صنعتی و معدنی با حجم سرمایه‌گذاری 800 میلیارد ریال و ایجاد فرصت‌های شغلی برای 161 نفر در سطح استان توسط بخش خصوصی به مرحله افتتاح رسیده و آماده بهره‎برداری است.

دیودیده با اشاره به اینکه از این تعداد 11 طرح صنعتی در شهرستان بویراحمد، 5 طرح در گچساران، 3 طرح در کهگیلویه، 3 طرح در دنا و یک طرح صنعتی در شهرستان باشت افتتاح می‌شود، عنوان کرد: این طرح‎های صنعتی و معدنی شامل آجر، تصفیه روغن، روغن کشی از دانه‌های گیاهی، نان صنعتی، آسفالت، سردخانه، ظروف و محصولات پلاستیکی، صنایع غذایی، آب معدنی، دستمال کاغذی، شن و ماسه، فیلتر هوا و گرانول هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بزرگترین طرح‌های افتتاحی در این ایام را اکسین فرایند البرز، روغن کشی از دانه‌های روغنی با حجم سرمایه گذاری 218 میلیارد ریال در شهر گچساران و نماسازان مروارید (آجر سفال) با حجم سرمایه گذاری 205 میلیارد ریال در شهر دهدشت برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات استان در زمینه تامین نیازهای و رفع معظل بیکاری محقق می‌شود.

دیودیده با اشاره به کلنگ‌ زنی بزرگ‌ترین طرح فولاد جنوب کشور، اظهار داشت: کلنگ ‌زنی فاز اول فولاد دنا آسیا در زمینی به مساحت 150 هکتار با سرمایه‌گذاری ارزی به مبلغ 126 یورو و سرمایه‌گذاری ریالی به مبلغ 1725 میلیارد ریال در شهرک صنعتی سقاوه در واحدهای مختلفی از جمله واحد تولید و کنسانتره، آهن، تولید گندله آهن و آهن اسفنجی به ظرفیت 3 میلیون و 200 هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای 850 نفر با بهره برداری از این طرح‌ها ایجاد می‌شود.

وی حمایت از طرح‌‌های اقتصادی را از اولویت‌های برنامه‌‌های صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان و خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن قابلیت‌های مهم در زمینه سرمایه‌گذاری به ویژه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های مطلوبی داشته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تسهیل در امور سرمایه ‌گذاری و وجود شرایط مناسب، پتانسیل‌ها و منابع عظیم استان در زمینه‌های صنعتی و معدنی از تمامی سرمایه‌گذاران توانمند جهت انجام سرمایه‌ گذاری در این استان دعوت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار