مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درجه گرمتر شده است گفت: اکثر نقاط استان در سال جاری با افزایش دما نسبت به سال قبل روبه رو خواهند شد.
کد خبر: ۱۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 30 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ، مجید حبیبی نوخندان در بازدید ازستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران گفت: در سال زراعی ۹۳ بارندگی های خوبی شاهد بودیم چنانکه از ۱۲۸ میلیمتر در سال زراعی گذشته به ۱۸۰ میلیمتر رسید و لذا با پیش بینی های سازمان هواشناسی، سال جاری بهار خوبی را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بارش ها در اغلب نواحی کشور و استان پیش بینی می شود ادامه داد: دما از نیم تا یک و نیم درجه دراستان افزایش خواهد داشت که این موضوع سبب بارش های رگباری خواهد شد که چندان مناسب و خوشایند نیست.

پیش بینی باران سیل آسا در بردسکن

وی با بیان اینکه نقشه های پیش آگاهی سازمان هواشناسی به مسئولان استان و شهروندان در بررسی و پیش بینی آینده زراعی و جلوگیری از بروز بحران کمک می کند ادامه داد: در برخی نقاط استان مانند بردسکن بر اساس نقشه های پیش بینی آب و هوا احتمال بروز باران های سیل آسا را در تابستان امسال می دهیم که با توجه به این پیش بینی ها باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

۱۳ فروردین با بارش های خفیف همراه است

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین از اب و هوای مساعد در روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری و در روز طبیعت خبر داد و گفت: سیزدهمین روز بهار ۹۴ هوای مشهد و استان مساعد و البته با بارش های بسیار خفیف همراه است.

نوخندان افزود: از فردا هوای مشهد از ۱۸ درجه به ۹ درجه می رسد و پیش بینی می شود زائران و شهروندان اب و هوایی نیمه ابری و مه آلود، همراه با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران با احتمال تگرگ را تجربه کنند.

تابلوهای ترافیکی مشهد نیازمند ترجمه سازی است

نوخندان همچنین در دیدار از ستاد استقبال بهار شهرداری مشهد به مدیران حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد پیشنهاد داد تا با توجه به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام قرار خواهد گرفت لذا باید تابلوهای ترافیکی در این شهر به چند زبان گردشگران را راهنمایی کند.

وی نصب نماد های بهاری با موضوعیت بهار فاطمی را اقدامی رضایت بخش در راستای شور و نشاط اجتماعی عنوان کرد و افزود: در ایجاد نماد های شهری علاوه بر توجه به تمامی سلایق باید ویژگی های فرهنگی مناطق نیز لحاظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار