کد خبر: ۱۷۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 01 February 2016
تابناک: همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره)به کشور و آغاز برنامه های دهه فجر، زنگ انقلاب در پنج هزار و ۱۰۹ مدرسه گیلان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز(۱۲بهمن) همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب که به صورت نمادین در دبیرستان غیر دولتی هدف رشت برگزار شد، با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مردی شجاع، مدیر و مدبر بود.

 

وی با بر شمردن نمونه‌هایی از شجاعت حضرت امام، به همراهی و همگامی امام با امت و این نهضت اشاره و بیان کرد: امام به کاری که انجام می‌داد و راهی که در پیش گرفته بود کاملا ایمان داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی فقهای آن دوران امام و فعالیت‌های وی را تایید می کردند، افزود: صلابت و هوشیاری امام و آنچه که از اجداد خویش یعنی ائمه اطهار (علیه السلام) آموخته بود باعث شد تا انقلاب به پیروزی برسد.

 

وی تصریح کرد:امام خمینی(ره) با تاسی از آموزه‌های دینی و قرآن کریم و استدلال منطقی وارد عرصه شد و امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت تلاش‌های وی و شهدای عزیزی است که در کنار امام این راه را پیمودند.

 

حاجتیدر ادامه با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در اردیبهشت ماه سال ۹۵، گفت: ۸۵۰ شهید دانش آموز و ۱۵۶شهید فرهنگی از افتخارات آموزش و پرورش در دفاع از پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

وی با شکر گذاری از حضور دولتمردان و مدیرانی که در راستای اعتلای نظام می‌کوشند، اذعان کرد: شهدا با نثار جانشان به ما درس اخلاص، ایثار و امام شناسی دادند و راه امام و سایر شهدا را برایمان تبیین کردند.

 

گفتنی است، در حاشیه نواخته شدن زنگ انقلاب، نمایشگاهی از دستاوردهای دانش آموزان در مدرسه دایر شد.

 

استان گیلان دارای پنج هزار و ۱۰۹ مدرسه با ۳۷۵ هزار دانش آموز است که در ۱۹ هزار و ۳۲۳ کلاس درس تحصیل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار