رییس حزب ندای ایرانیان شعبه کرمانشاه گفت: تصمیم نداریم لیستی جدا از سایر احزاب اصلاح طلب داشته باشیم.
کد خبر: ۱۷۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 03 February 2016
رییس حزب ندای ایرانیان شعبه کرمانشاه گفت: تصمیم نداریم لیستی جدا از سایر احزاب اصلاح طلب داشته باشیم.

امیر بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، در ارزیابی‌اش از فضای جامعه یک ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: فضای فعلی جامعه بگونه‌ای است که مردم در حال ارزیابی و رصد موضوعات مربوط به انتخابات هستند و هر چه جلوتر برویم طبعا مردم به تصمیم‌گیری نزدیکتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت احمدی نژاد ضربه بزرگی به اعتبار اصولگرایان زد، اظهار کرد: به همین دلیل معتقدم به احتمال قریب به یقین مردم سعی خواهند کرد فضا را به سمتی ببرند که آن دوران تکرار نشود. البته این به معنای کنار رفتن اصولگرایان از قدرت نیست، زیرا طیف‌هایی از اصولگرایان نیز با روش و مدیریت احمدی نژاد مخالف بودند و می‌توانند رای مردم را بگیرند.

بابایی ادامه داد: البته باید رد نظر داشت که کارکرد جناح‌های سیاسی زمانی می‌تواند ارزشمند تلقی شود که خیر عمومی، منافع ملی و تقویت نظام را تامین کند، والا ارزش ذاتی ندارند و اگر کسی خود را در جناحی تعریف می‌کند منطقا و عقلا باید پذیرفته باشد که آن جناح تامین کننده منافع ملی و مردم است، در غیر اینصورت دعوا، متعصبانه و حول محور منافع شخصی است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: زمانی که بحث انتخابات مطرح می شود باید رقابت در حد معینی وجود داشته باشد، بطوریکه از یکسو اصل آن زیر سوال نرود و از سوی دیگر رقابت تبدیل به خصومت نشود. ما در شرایطی قرار داریم که باید از تداوم قطبیت در عرصه سیاست پرهیز کنیم و زمینه ساز همگرایی بیشتر باشیم.

وی در خصوص رد صلاحیت‌های صورت گرفته که مورد اعتراض برخی احزاب است نیز گفت: ردصلاحیت در قانون ما وجود دارد و مبنای قانونی دارد، به شرطیکه سلیقه در آن دخالت نداشته باشد. بطور کلی مجریان قانون باید کمال دقت را در اعمال قانون در همه جا داشته باشند و سعی کنند برای خدمت به مردم و نظام، سلیقه خود را درنظر نگیرند که البته کار دشواری است.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه کرمانشاه افزود: ما ضمن توجه به حقوق کاندیداها جهت درخواست تجدیدنظر از شورای نگهبان، به تصمیم نهادهای قانونی احترام می گذاریم و معتقدیم باید در همان چارچوب قانونی و بدور از جنجال، موضوعات پیگیری و حل و فصل شود.

بابایی با بیان اینکه مردم ما با صندوق‌های رای قهر نمی‌کنند، انتخابات را تنها گزینه مردم برای دخالت در تصمیم گیری و تعیین مسئولان دانست و گفت: ما به عنوان حزب ندای ایرانیان در هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنیم و امیدوارانه به پای صندوق‌های رای خواهیم رفت.

وی ادامه داد: حزب ندای ایرانیان در کنار سایر احزاب اصلاح‌طلب کاندیداهای خود را معرفی خواهد کرد و برای این کار نیز مقدمات لازم انجام شده و تصمیم نداریم لیستی جدا از سایر احزاب اصلاح طلب داشته باشیم.


این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره پیش‌بینی از ترکیب مجلس دهم نیز گفت: معتقدم مهمتر از ترکیب مجلس، کارکرد آن است. اگر کارکرد مجلس در راستای تقویت نظام و تقویت منافع ملی باشد چندان مهم نیست که چه ترکیبی دارد و کدام جناح در آن در اکثریت است. ما در حزب ندای ایرانیان امیدواریم هر دو جناح اولویت را به این موضوع داده و بگونه ای عمل کنند که ضمن تقویت دائمی نظام، ذینفع اصلی مردم کشورمان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار