فرماندار قم از استقرار کاروان نورآوران سلامت از پانزدهم فروردین ماه 95 در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۱۷۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 03 February 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سیار در جلسه شورای اداری بخش جعفریه که همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور استاندار و هیات همراه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این بخش برگزار شد، با اشاره به طرح بنیاد نورآوران سلامت، تصریح کرد: این طرح با پیگیری های شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق محروم کشور به اجرا گذاشته شده است.

وی با اعلام اینکه پزشکان و اعضای کاروان شرکت کننده در این طرح جهادی بهار سال آینده وارد شهر قم می شوند، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته اکیپ مربوطه از تاریخ پانزدهم فروردین ماه تا پایان ماه مبارک رمضان در سال آینده در درمانگاه دارالشفای مسجد مقدس جمکران آماده درمان و مداوای بیماران خواهند بود.

سیار با تاکید بر اینکه این طرح فقط ویژه بخش ها و مناطق روستایی استان خواهد بود، افزود: همه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی و تمامی دانش آموزان و زنان باردار می توانند با مراجعه به این پایگاه از خدمات سطوح اولیه دندانپزشکی و همچنین خدمات چشم پزشکی از عینک و عمل جراحی جزیی تا بزرگترین عمل های چشمی که در ایران انجام آن امکانپذیر است، در بیمارستان های مجهز قم و تهران برخوردار شوند.

وی با اشاره به هماهنگی بین دستگاهی و تقسیم کار صورت گرفته به منظور اجرای این طرح در قم، افزود: از آنجایی که صدور معرفی نامه و اعزام بیماران از سوی بخشداران، دهیاران و مراکز بهداشت در روستاها صورت می گیرد، از هم اکنون باید برنامه ریزی های مورد نیاز جهت ثبت نام از متقاضیان انجام شود.

فرماندار قم همچنین با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت است، افزود: همگان نسبت به اینکه این طرح یک طرح جا افتاده، مقبول و مورد حمایت همه بزرگان، علما و مراجع است، به طور کامل اذعان دارند.

وی تصریح کرد: طرح مذکور در راستای حمایت های بهداشتی و درمانی از قشرهای آسیب پذیر و کم درآمد جامعه به حدی تاثیر گذار بوده که بیمارستان های خیریه و خصوصی در حال ورشکسته شدن هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه تملک سرمایه ای استانی در بخش جعفریه در سال جاری 86 میلیارد ریال بوده است، افزود: این میزان نسبت به سال قبل که حدود 48 میلیارد ریال بود، افزایش قابل توجهی داشته است.

سید حسن رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم این مبلغ در طرح محور قم- جعفریه هزینه شده است، با ابراز امیدواری از اینکه در دهه فجر سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح باشیم، افزود: دستگاه های اجرایی مختلف از جمله شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای بحث طرح هادی و سامان دهی زیر ساخت های مسکن روستایی، جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب روستایی، اداره کل هواشناسی و مجموعه اوقاف و امور خیریه برای تکمیل امامزاده ها به ترتیب بیشترین سرمایه گذاری را در بخش جعفریه انجام داده اند.

وی همچنین با اشاره به اقدام های بسیج سازندگی و آبفای روستایی در بحث تامین آب آشامیدنی این بخش بواسطه افزایش 50 درصدی بوجه عمرانی آن، تصریح کرد: با گشایشی که در وضعیت اقتصادی کشور بواسطه اجرایی شدن برجام ایجاد شده، امیدواریم با تخصیص 40 میلیارد ریال دیگر به بودجه عمرانی جعفریه در سال آینده شاهد اجرای طرح های بیشتری در این بخش باشیم. 

بخشدار جعفریه نیز در این جلسه با اشاره به اجرایی شدن 68 درصد مصوبات جلسه گذشته شورای اداری این بخش تصریح کرد: بخش جعفریه همچنان با معضلات و مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می کند. 

ابراهیم حسن زاده گفت: با توجه به حجم ترافیک سنگین و قرار گرفتن اکثر روستاهای بخش در محور قم- جعفریه، این محور به یک مسیر حادثه خیز در استان تبدیل شده است، لذا با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی مکاتباتی مبنی بر تکمیل این طرح صورت گرفته که پیگیری های استانداری در این رابطه ضروری است.

وی همچنین با اشاره به معضل عدم تکمیل طرح آرامستان شهر جعفریه، تصریح کرد: این طرح که طبق مصوبه شورای برنامه ریزی استان در دستور کار قرار گرفته، به خاطر مشکلات عدیده همچون عدم واگذاری زمین، بلاتکلیف باقی مانده است.

بخشدار جعفیریه همچنین وجود دامداری های متعدد و بروز مسائل زیست محیطی را از دیگر معضلات این بخش برشمرد و افزود: فاز نخست طرح دام شهر جعفریه به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، لذا با توجه به اهمیت این طرح برای سامان دهی دامداری های بخش باید مقدمات تکمیل هر چه زودتر آن فراهم شود.

حسن زاده همچنین تعداد روستاهای گازرسانی شده و بهره مند از نعمت گاز طبیعی در بخش جعفریه را 98 درصد عنوان کرد و افزود: تنها یک روستای بالای 20 خانوار با 200 نفر جمعیت در این بخش وجود دارد، که گاز رسانی به آن صورت نگرفته است.

وی همچنین گفت: با توجه به جمعیت 22 هزار نفری این بخش باید تعداد دو پاسگاه نیروی انتظامی در آن به کلانتری ارتقا پیدا کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار