تابناک: اما در میان جاذبه های هنری و تاریخی، جاذبه های طبیعی آن هم در نوع خود بسیار جالب توجه است و میتواند در روزهای پایانی نوروز که فرصت گشت و گذار فراهم است، میزبان بسیاری از طبیعت دوستان باشد.
کد خبر: ۱۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 31 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان از معدود استان های کشور است که بیشتر تنوعات جغرافیایی و طبیعی را در خود جای داده است. شرق اصفهان را با کویرهایش، غرب اصفهان را با طبیعت کوهستانی و سردش و جنوب اصفهان را با شهرهای معتدل و مستعد در کشاورزی مانند شهرضا می شناسیمش.

استان اصفهان همچنین در بخش شمالی نیز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی است به گونه ای که در نوروز امسال شمال اصفهان به ویژه میمه مقصد بسیاری از گردشگران نوروزی بود.

بخش ميمه در شمال اصفهان بين دو رشته كوه زاگرس مركزی و کرکس قرار دارد اين بخش تا مرکز استان در حدود 100 کيلومتر فاصله دارد و جاده ترانزيت اصفهان- تهران از ميان اين بخش عبورميکند.

ميمه دارای آب و هوای سرد و نيمه معتدل در دشت جلگه ای با شيب ملايم و تقريبا صفات خاص نواحی حاشيه كوير است.

در این بخش هنر قالی بافی مهم ترين صنعت دستی محسوب می شود و بيش تر اهالی در کارگاه های خانگی به بافت قالی مشغول هستند. قالی اين منطقه از قدمت و اصالت خاصی برخوردار است تاجاييکه قالی های بافت ميمه جنبه صادراتی داشته و برای صادرات به تهران ارسال می شوند.

اما در میان جاذبه های هنری و تاریخی این بخش، جاذبه های طبیعی میمه هم در نوع خود بسیار جالب توجه است و می تواند در روزهای پایانی نوروز که فرصت گشت و گذار فراهم است، میزبان بسیاری از طبیعت دوستان باشد.

پناهگاه حیات وحش موته یکی از جاذبه های طبیعی این بخش است که در مركز روستای موته واقع شده است.

پس از تشكيل كانون شكار ايران در سال 1343، محدوده‌اي با وسعت 343هزار و 940 هكتار شامل دشتها، ارتفاعات و مراتع، واقع در حوزه استحفاظي استانهاي اصفهان و مركزي به عنوان « منطقه حفاظت شده موته» انتخاب شد.


غار دمه، غار پریان که هرکدام در نوع خود از جلوه ای زیبا برخوردار است، ذیگر جاذبه های طبیعی بخش میمه است.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار