مردم استان ایلام همانند همه هموطنانمان در سایر شهرها حق دارند برای گذران اوقات فراقت خود لحظات شاد ومفرحی را با خانواده های خود در مکانهای سرگرمی وتفریحی وبوستانها وشهربازیها باشند اما آنچه که بیشتر از همه ضرورت دارد سپری نمودن اوقات فراغت ؛همراه با خلق لحظاتی خاطره انگیز بدون دلهره ودر اوج امنیت وآسایش است
کد خبر: ۱۷۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 08 February 2016
مردم استان ایلام همانند همه  هموطنانمان در  سایر شهرها حق دارند برای گذران اوقات فراقت خود لحظات شاد ومفرحی را با خانواده های خود در مکانهای سرگرمی وتفریحی وبوستانها وشهربازیها باشند اما آنچه که بیشتر از همه ضرورت دارد سپری نمودن اوقات فراغت ؛همراه با خلق لحظاتی خاطره انگیز بدون دلهره ودر اوج امنیت وآسایش است

به گزارش تابناک ایلام،استان ما با دارا بودن بیش از بیست شهر کوچک وبزرگ از حداقل امکانات رفاهی وسرگرمی نظیر سینما وشهربازی های بزرگ با امکانات ووسایل بازی بروز محروم است وشهروندان ایلامی مجبورند  برای گذران اوقات فراغت خود همراه با خانواده ها ؛بوستانها وپارکهای موجود را بر  گزینند که از حداقل امکانات رفاهی وسرگرمی نیز محروم هستند.

واقعیت این است آنچه که مهمتر از گذران اوقات فراغت ولذت بردن از آن ؛حتی از نان شب هم  واجبتر است حفظ جان شهروندان وتامین امنیت وآسایش آنان است، لااقل باید شرایطی مهیا شود که خلق  لحظات شاد برای آنان  با امنیت خاطر وبدور از هرگونه دلهره وترس باشد.

حقیقتا مسئولین شهربازیها وپارکها وظیفه دارند امکانات ووسایلی را در مکانهای یاد شده مستقر نمایند که از حداقل استاندارهای لازم وایمنی بالا برخوردار باشند زیرا حفظ جان مردم در استفاده از این وسایل بازی بایستی در اولویت اول کاری متصدیان این مکانها قرار گیرد.

این درحالیست که بر اساس اعلام اداره استاندارد وتحقیقات صنعتی استان ایلام،بجز تعداد محدودی از تجهیزات و وسایل بازی، بسیاری از این وسایل نصب شده در پارک ها و زمین های بازی مناطق مختلف این استان، استاندارد لازم را ندارند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام درخصوص استانداردنبودن وسایل بازی درپارک ها اظهار کرد: 106 شهر بازی (وسایل بازی مستقر در پارک ها) در سطح این استان دایر شده است که وظیفه بازرسی ایمنی تجهیزات آن به عهده سازمان استاندارد است اما در خصوص تامین تجهیزات شهرداری ها باید اقدام کنند.
وی افزود: از 100 مورد بازرسی انجام شده از این وسایل در سال جاری، تنها چهار دستگاه استاندارد لازم را داشتند و مابقی دارای عدم انطباق استاندارد بودند که به شهرداری های مربوطه و نیز به مدیران ارشد استان برای پیگیری های لازم اعلام شده است.
مدیر کل استاندارد استان ایلام یادآور شد: پرونده 78 مورد از موارد عدم انطباق وسایل بازی که توسط استاندارد بازرسی شده نیز فهرست بندی شده و مالکین و بهره برداران آنها برای رسیدگی به تخلفات شان به مراجع قضایی ارجاع شده است.
مددی تاکید کرد: ضرورت استاندارد سازی وسایل بازی مستقر در پارک های استان موضوعی است که بارها از سوی اداره کل استاندارد مطرح شده ولی تاکنون مورد توجه شهرداری ها قرار نگرفته است.
وی استاندارد سازی تجهیزات بازی در پارک ها را ضروری دانست و گفت: شهرداری ها باید برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان نسبت به استانداردسازی تجهیزات و زمین های بازی استان ایلام اقدام کنند.

اگرچه این دوره زمانه کسب درآمد وپول اندوزی در بسیاری از صنف از اخلاق مداری پیشی گرفته است اما اخلاق انساندوستی حکم می کند این موضوع مهم در اولویت اول متصدیان پارکها وشهرداریهای استان قرار بگیرد ،حداقل با مروری در پیشینه سقوط وسایل بازی در نقاط مختلف کشور درسنوات گذشته و ازدست رفتن تعدادی از هموطنانمان بدلیل استفاده از وسابل بازی غیرایمن ؛ هشدارهای اداره استاندار را جدی گرفته ونسبت به ایمن سازی این وسایل سریعتر مبادرت نمایند براستی که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار