معاون شورای همگرایان اصولگرایان استان ایلام با ذکر اینکه هدف اصلی همه گروه های سیاسی باید توسعه، پیشرفت و تعالی این استان و تلاش برای خروج از بن بست ها و مشکلات موجود باشد اظهار داشت: یکی از اصول اولیه اصولگرایان افزایش نقش سیاسی - اجتماعی بانوان است.
کد خبر: ۱۸۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 13 February 2016
معاون شورای همگرایان اصولگرایان استان ایلام با ذکر اینکه هدف اصلی همه گروه های سیاسی باید توسعه، پیشرفت و تعالی این استان و تلاش برای خروج از بن بست ها و مشکلات موجود باشد اظهار داشت: یکی از اصول اولیه اصولگرایان افزایش نقش سیاسی - اجتماعی بانوان است.

به گزارش تابناک ایلام؛ خدابخش داوودی روز شنبه در نشست خبری با موضوع اعلام مواضع و برنامه های ائتلاف اصولگرایان با ذکر اینکه از اعتقاد به چهار اصل اسلام، انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه ملاک اصولگرایی است گفت: یکی از اصول اولیه اصولگرایان افزایش حضور و نقش اجتماعی و سیاسی بانوان است و هم اکنون نیز بانوان در مجمع اصولگرایان استان ایلام عضو هستند.
وی پیروان امام و خط رهبری، حزب موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی زینب، جامعه اسلامی اصناف و بازار، جبهه پایداری، حزب رهپویان و ایثارگران، توسعه و عدالت، ایثار و شهادت را از اعضای اصلی مجمع اصولگرایان استان ایلام ذکر کرد وگفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بین اصولگرایان استان ایلام نهایت وحدت وجود دارد.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام تصریح کرد: برخی می گویند که قوم گرایی و قبیله گرایی اشکال دارد اما باید در نظر داشت که پیامبر نیز برای آغاز رسالت خود با اقوام خویش شروع کردند؛ پس لازم است که قوم را در راستای دین راهنمایی کرد.
داوودی نصر خاطرنشان کرد: ما به دنبال منافع ملی هستیم و رویه ما نیز بر این اساس خواهد بود که از افرادی که بخواهند به دنبال تخریب دیگران باشند حمایت نکنیم.
وی معرفی و حمایت از افراد لایق، کاردان، مسئولیت پذیر، آشنا به وظایف ذاتی یک نماینده را ازمسوولیت مهم گروه های سیاسی دانست و یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات استان ایلام در حوزه نمایندگان ، ناآشنایی با وظایف و مسئولیت های واقعی یک نماینده مجلس و ورود آنان بعد از انتخاب نهایی به مسایل مختلف خارج از چارچوب های اصلی یک نماینده است.
وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس نباید خود را درگیر مسایل قومیتی و دستگاه های اجرایی همچون عزل و نصب ها کنند، بلکه باید با اشراف به وظایف خود تنها با شخص نخست اجرایی استان یعنی استاندار مذاکره و رایزنی دائمی در خصوص مسایل استان داشته باشند.
داوودی تاکید کرد: در منشور حزب اصولگرایان به همه کاندیداها از گروه های مختلف این حزب خواسته شده که ضمن رعایت اخلاق و اجتناب از تخریب دیگر نامزدهای دیگر از ایجاد تنش خودداری کنند.
معاون شورای همگرایان استان از استاندار ایلام خواست یک اتاق فکر یا کمیته دائمی متشکل از نمایندگان همه احزاب و گروه های فعال سیاسی مورد تایید نظام در استان تشکیل دهد و از طریق این اتاق فکر جناح های مختلف سیاسی با محوریت شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های استان، برنامه های مورد نیاز را طرح ریزی و به اطلاع نمایندگان مجلس برسانند.
استان ایلام با گستره حدود 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) است و در مجلس خبرگان رهبری نیز یک کرسی نمایندگی دارد که از میان 108 نامزد ثبت نامی در استان در نهایت و پس از انجام مراحل مختلف بررسی ها توسط هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان 45 نفر برای شرکت در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه (ایلام 35 نفر و دهلران 10 نفر) از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می شود. /ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار