کبوترخانه آستان مطهر احمدی و محمدی(ع) با هدف نگهداری بهتر و مطلوب‌تر کبوتران این بارگاه نورانی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۸۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 14 February 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در حاشیه مراسم افتتاح کبوترخانه این آستان مقدس، در جمع خبرنگاران گفت: وجود کبوتران در حرم‌های مطهر طی سالیان طولانی به شکل یک اصل اجتناب ناپذیر درآمده و شاید بتوان گفت که نمادی از علاقه و عشق به پرواز در آسمان‌هاست.
خبرگزاری فارس: پرواز کبوتران بر فراز بام معنوی شیراز
وی افزود: در اطراف آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) لازم بود امکاناتی فراهم شود تا کبوتران به شکل مناسبی نگهداری شده و بهداشت آنها نیز رعایت شود.

احمدرضا دستغیب، دبیر هیئت امنای آستان احمدی و محمدی(ص) نیز خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ما در شیراز با توجه به علاقه مردم به کبوتران حرم، ساماندهی فضایی برای نگهداری از این پرندگان بود.
مراسم غبار روبی حرم شاهچراغ به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان
اضافه کرد: پروژه کبوترخانه با تامین اعتبار از منابع ملی و نه بودجه آستان و با سه هزار قطعه کبوتر، در جهت نظم بخشی به مسائل بهداشتی، قرنطینه و واکسیناسیون پرندگان در دستور کار قرار گرفت و در دهه فجر کار ساخت آن به پایان رسید. این پروژه به سهم خود بی‌نظیر است و در هیچ یک از شهرهای ایران وجود ندارد و امیدواریم این مهم الگویی برای سایر کلانشهرهای مذهبی شود.

دبیر هیئت امنای حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: زوار می‌توانند ضمن استفاده از فضاهای مختلف این آستان مقدس، از مجموعه کبوترخانه نیز استفاده کنند و بدین طریق یک جاذبه گردشگری در شهر شیراز ایجاد شده است. کبوترخانه در پشت بام حرم مطهر ساخته شده که مشرف به دروازه قرآن و تنگ الله اکبر است، گفت: با استفاده از انرژی خورشیدی، در پشت بام، نور مورد نیاز کبوترخانه تامین می‌شود.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین از اجرای پروژه بام سبز در موقعیت مکانی این کبوترخانه خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک تمام پشت بام‌های اطراف این آستان مقدس سبز خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
حالا چرا از منابع ملی؟ خوب از منابع خود حرم خرج حرم کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار