هشدار به خانواده ها
تابناک تهران - قتل والدین،همسر کشی،برادر یا خواهرکشی و فرزندکشی ، از دیگر جنایت هایی است که در گروه قتل های خانوادگی قرار می گیرد. در این جنایت ها کمتر اتفاق افتاده که قاتل برای این اقدام نقشه ای طرح کرده باشد و می شود گفت که در یک درگیری ساده و جنون آنی این نوع جنایت ها رقم می خورد.
کد خبر: ۱۸۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 15 February 2016
 قتل والدین،همسر کشی،برادر یا خواهرکشی و فرزندکشی ،  از دیگر جنایت هایی است که در گروه قتل های خانوادگی قرار می گیرد. در این جنایت ها کمتر اتفاق افتاده که قاتل برای این اقدام نقشه ای طرح کرده باشد و می شود گفت که در یک درگیری ساده و جنون آنی این نوع جنایت ها  رقم می خورد.

زن جوان مقابل افسر پلیس آگاهی نشست،با صدای لرزان در حالی که به زحمت شنیده می شد گفت:از کشتن همسرم پشیمان نیستم...باید میمرد...سزای خیانت خود را دید،اگر صدبار هم زنده می شد باز هم او را به قتل می رساندم.

زنان قربانیان اصلی قتل های خانوادگی
 

یک وکیل دادگستری می گوید :زنان قربانیان اصلی قتل های خانوادگی هستند ،زیرا که گرفتار مسایلی همچون تعصبات خانوادگی ،مورد ظن قرار گرفتن توسط مرد خانواده و حتی خشونت ناشی از اعتیاد اعضای خانواده خود قرار می گیرند.

جواد حسینی می افزاید :اما با این همه  در بررسی های لازم مشخص شده که تعدادی از زنان در صورت ارتکاب جنایت همسرکشی به تنهایی دست به این اقدام نزده بلکه با کمک مرد دیگری که احتمالا رابطه عشقی با هم داشته اند مرتکب قتل می شوند که به این نوع قتل ها ،قتل های از پیش سازمان یافته نیز می گویند.

وی در ادامه گفت: در قتل های دیگرکه به قتل های غیر سازمان گرفته نامگذاری شده اند ،در یک جنون آنی صورت گرفته و جنایت رخ می دهد . این دسته از زنان اغلب از وسایل منزل برای ارتکاب قتل استفاده می کنند ،مثل چاقو و دیگر وسایل منزل.

حال با توجه به وقوع روزانه یک قتل خانوادگی به نظر می رسد که توجه به این دسته از جنایت ها بیشتر احساس می شود زیرا قاتلان در محلی مرتکب قتل می شوند که پلیس و دستگاه قضایی هیچ اقدامی برای پیشگیری نمی تواند انجام دهد و اقدامات فرهنگی بهترین نقش را در پیشگیری دارد.


نقش اعتیاد بر وقوع قتل های خانوادگی
دکتر مجید ابهری ، آسیب شناس در این باره می گوید: نكته مهم، تاثير اين مخدر بر وقوع قتل هاي خانوادگي است. طي 55روز، 14 فقره قتل از سوي معتادان به شيشه در كشور رخ داده است كه در مورد آن معتادان بستگان درجه يك خود مانند همسر، پدر، مادر يا فرزند را به قتل رسانده اند.
 
شيشه مانند بسياري از مخدرهاي ديگر نخستين تاثير خود را روي قسمتي از مغز مي گذارد. اين قسمت مربوط به هيجانات و توهمات است، يعني همان قسمتي كه در زمان شادي يا لذت بردن بيشتر فعال است. يعني همان قسمت مثبتي از مغز انسان كه در خنده ها، شادي ها يا داشتن ارتباط جنسي با انسان ها همراه است.

افرادي كه مواد مصرف مي كنند، بعد از مدتي مصرف به خصوص مخدرهاي صنعتي عكس العمل هاي اين قسمت از مغز را به شكل شديد و بيمارگونه يي بالاتر مي برد و بعد از مدتي نيز آن را از كار مي اندازد. بعد از مدتي نيز مغز ديگر توان تجزيه و تحليل يا تفكر ندارد. حتي مواد مخدر صنعتي عمر افراد را به سه سال هم مي تواند كاهش دهد. اما پيش از مرگ يا از كار افتادن مغز فرد دست به كارهاي غيرعادي مي زند به طوري كه اين مواد مي تواند براي فرد ايجاد توهم كند يا دستور قتل بدهد.

این متخصص تاکید کرد: 80 درصد قتل‌های خانوادگی بدون برنامه‌ریزی رخ می‌دهد درحالی که قتل‌های خانوادگی به‌شدت خشن شده و این زنگ هشداری برای مسئولان است تا پیش از هم‌گیرشدن این مسأله فکری برای آن بیاندیشند.


فرزند کشی از اختلافات سلیقه ای سرچشمه می گیرد

یک قاضی بازنشسته می گوید: در اغلب قتل های خانوادگی خصوصا فرزند کشی از اختلافات سلیقه ای سرچشمه می گیرد ، به این شکل که بین والدین با فرزند خود درگیری های سلیقه ای رخ می دهد و با بالا گرفتن این درگیری ها متاسفانه به جنایت ختم می شود.

محمد صابری می افزاید: این نوع قتل ها نیز آنی رخ داده و توسط چاقو و دیگر وسایل برنده رخ می دهد ،اما نکته ای که باید به آن نگاه کارشناسانه داشت این است که هر روز یک قتل خانوادگی در کشور رخ می دهد که زنگ خطری جدی برای خانواده ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
اینهم اززنان مدرن ایرانی.این نتیجه بهای بیش از حد به زنان است .خانم شوهرش رو کشته تازه طلبکار هم هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار