رییس بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: مراسم قصه‌گویی و کتابخوانی در بخش خون و سرطان این بیمارستان با مشارکت کتابداران کتابخانه شهید مطهری (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 15 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد علی مولوی اضافه کرد: هدف از انجام این کار فرهنگی حفظ روحیه و بازگرداندن نشاط و شادمانی به کودکان بستری سرطانی بوسیله انس با یار مهربان است زیرا کتاب می‌تواند در تنهایی و نارحتی بهترین یار و مونس ما باشد.
 
وی افزود: در این مراسم بعد از کتابخوانی و قصه گویی به کودکان مبتلا به سرطان بسته فرهنگی شامل کتاب اهدا شد.
 
صدیقه کیوان، مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان سال 89 به همت دکتر ناظمی، مدیرعامل بیمارستان کودکان و دکتر مولوی و خیرین با 4 اتاق و 12 تخت برای بیماران بستری و کانکس برای شیمی درمانی راه‌اندازی شد. همزمان با راه اندازی بخش جهت تامین هزینه درمان کودکان سرطانی، موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ساحل خلیج فارس تشکیل شد که اولین اقدام آن ایجاد بازارچه های خیریه در فضای پارک غدیر بود که با نام زیرپرچم شناخته شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 کودک تحت پوشش موسسه هستند که تا از هزینه‌های اضافی سفر این بیماران به خارج از استان جلوگیری شود. نقش ارگان‌های فرهنگی مثل نهاد کتابخانه‌های عمومی در این عرصه بشدت احساس می‌شود، چرا که کودکان و اعضای کتابخانه می‌توانند کمک مادی و معنوی به دوستان بیمار خود کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار