دبیر شورای تبیین مواضع بسیج حقوقدانان کشور گفت: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب طی ماه های گذشته تلاش بسیاری را برای ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه انجام داده اند ولی با حضور حداکثری و انتخاب افراد اصلح این خواب آنان برای تشکیل مجلسی ناکارآمد تعبیر نمی شود.
کد خبر: ۱۸۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 16 February 2016
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج حقوقدانان کشور گفت: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب طی ماه های گذشته تلاش بسیاری را برای ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه انجام داده اند ولی با حضور حداکثری و انتخاب افراد اصلح این خواب آنان برای تشکیل مجلی ناکارآمد تعبیر نمی شود.

به گزارش تابناک ایلام؛مهدی نورایی شامگاه دوشنبه در نشست انتخابات در دانشگاه ایلام اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی حتی در داخل کشورهای اروپایی رخنه کرده است و جوانان انقلابی در تلاش برای گسترش انقلاب اسلامی در جهان هستند.
وی افزود: مردم در روز هفتم اسفند با شرکت پرشور در انتخابات بار دیگر اقتدار نظام اسلامی و اتحاد و انسجام ملی را به رخ جهان و دشمنان می کشند چرا که حضور گسترده در انتخابات موجب انسجام و اتحاد ملی و ناامیدی دشمنان می شود.
نورایی با اشاره به اینکه باید افراد متخصص حکمران باشند و در غیر این صورت نمی توان جامعه را درست هدایت کرد، گفت: در انتخابات و به خصوص مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شورای نگهبان با عدالت و تقوا صلاحیت ها را بررسی می کند که این نشان از سالم بودن و حساس بودن این پست و جایگاه است.
پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان تاکید کرد: انتخابات نماد حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است و مردم در انتخابات باید فرد اصلح و دارای صلاحیت را انتخاب کنند تا شاهد جامعه سالم باشیم.
نورایی با بیان اینکه نظام ما به مردم حق انتخابات سرنوشت داده است، چون افراد از کرامت انسانی برخوردار هستند، یادآور شد: حضور گسترده در انتخابات موجب انسجام ملی و اتحاد و ناامیدی دشمنان می شود.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج حقوقدانان کشور و پژوهشگر پژوهشکده نگهبان شورای با بیان اینکه حضور پرشور در انتخابات موجب ایجاد امنیت بیشتر برای نظام و سرزمین ما خواهد شد، گفت: هیچ سرمایه گذاری بدون امنیت سرمایه گذاری نمی کند پس اگر بدنبال رونق اقتصادی هستیم باید در انتخابات شرکت کنیم تا اتحاد و امنیت پایدار در جامعه بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی شرکت در انتخابات یک وظیفه و حق است اما در دیگر نظام های حقوقی دنیا منت سر مردم می گذارند که حق رای به آنها داده شده است، افزود: در نظام ما از پایین ترین افراد جامعه تا بالاترین افراد جامعه در هر پست و مقام و جایگاهی که باشند حق شرکت در انتخابات دارند.
وی اظهار کرد: تمام تلاش دشمن برای ناامید کردن جوانان این سرزمین است لذا باید مراقب و هوشیار باشیم و در داخل کشور هم کسانی هستند که آب در آسیاب دشمن می ریزند و جوان را نسبت به آینده ناامید می کنند.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیت 590 هزار نفری، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار