با حضور 300 ورزشکار از سراسر کشور همایش سراسری کویرنوردی در منطقه صادق آباد شهرستان بافق استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 21 February 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون پارلمانی وزیر نیرو در مجلس و نایب رییس شورای ورزش در مراسم افتتاحیه همایش کویرنوردی وزارت نیرو در بافق گفت: تامین آب و برق مطمئن وظیفه ذاتی مجموعه وزارت نیرو است که ارتقای این بخش با پویایی حاصل از ورزش به دست می آید.

رضا انجم شعاع افزایش صمیمیت و ارتقای سلامت میان کارکنان مجموعه صنعت آب و برق کشور را از اهداف این همایش برشمرد و افزود: داشتن صبر فردی و گروهی و ایجاد رابطه موثر با دیگران در کنار تقوای الهی ، لازمه اخلاق ورزشکاری است.
این مسئول با اظهار خرسندی از وجود ظرفیت های و استعدادهای مختلف در سطح کشور به خصوص در صنعت آب و برق ، پویایی سازمان را در گرو سلامتی و تندرستی کارکنان دانست و تاکید کرد: آموزش در ورزش و توجه به دوره های متناسب هر رشته ورزشی هم برای کارکنان و هم در سطح خانواده ها ضرورتی انکارناپذیر است.
وی تغذیه و بکاربردن حرکات صحیح در ورزش را ضروری خواند و افزود: یک درصد اعتبارات صرف ورزش شده و سازمان ها باید به این موضوع توجه بیشتری را داشته باشند.
دبیر شورای مرکزی وزارت نیرو نیز در سخنانی منابع انسانی را مهمترین سرمایه هر سازمان و سلامتی را اصلی ترین عامل تحرک کارکنان یک سازمان خواند و تصریح کرد: اجرای طرحهای صنعت برق آب و برق ، استرس زیادی را به مجموعه مدیران و کارشناسان وارد می کند که با پرداختن به ورزش ، عوارض آن قابل پیشگیری است.
مالک حسین زاده با اشاره به حضور 52 درصد از کارکنان مجموعه وزارت نیرو در سطح کشور به امر ورزش ، یادآور شد: وزارت نیرو ، برنامه های ورزشی را با انسجام بیشتر نسبت به گذشته تا فراگیر شدن کامل ورزش دنبال خواهد کرد.
رییس هیات ورزش صنعت آب و برق استان یزد نیز در سخنانی تغییر سبک زندگی و پرداختن به امر ورزش را با اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای فراگیر شدن ورزش در سطح صنعت آب و برق استان انجام شد که می توان به برگزاری مسابقات دوچرخه سواری با هدف ترویج مدیریت مصرف ، برگزار مسابقات داخلی فوتسال ، والیبال ، شطرنج ، فوتبال دستی ، تنیس روی میز و شنا اشاره داشت.
محمدرضا صحتی افزود: نگاه ما به ورزش ؛ قهرمان پروری و کسب درآمد از این راه نیست ، بلکه پرداختن به موضوع ورزش به خصوص ورزش همگانی ، نهادینه کردن ورزش در سطح خانواده ها ، افزایش روحیه مضاعف در محیط کار و همدلی در ارتباطات سازمانی کارکنان است.
وی خاطرنشان کرد: استان یزد به دلیل برخورداری از شرایط متفاوت آب و هوایی و بهره گیری از پتانسیل بالا در زمینه جذب توریست در منطقه ، مورد توجه ویژه گردشگران قرار گرفته است.
ورزشکاران حاضر در این همایش پس از پیمودن چند ساعت مسیر ناهموار تپه های شنی منطقه صادق آباد بافق ، از سنگ آهن مرکزی نیز بازدید کردند.
تپه های شن روان صادق آباد یزد یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی و کویری استان یزد است که در 17 کیلومتری بافق و همجوار روستای صادق آباد واقع شده و در تعطیلات مختلف بویژه نوروز، روزانه به طور متوسط میزبان یکهزار و 500 تا دو هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار