رییس ستاد انتخابات استان:
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اعلام این که در آستانه انتخابات شاهد انجام امور تبلیغی خارج از دایره قانونی هستیم، گفت: بداخلاقی های انتخاباتی به انسجام ملی لطمه می زند.
کد خبر: ۱۸۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 21 February 2016
دکتر سعید شبستری در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، با بیان این که آلوده کردن فضای سیاسی، آرامش موجود را بر هم می زند، گفت: تعدادی از نامزدها برای کسب رای بیشتر، از شیوه های خارج از اخلاق استفاده می کنند و ابایی از تهمت زدن به نامزدهای رقیب و ستون های انقلاب ندارند.

وی با تاکید بر حفظ جایگاه و شخصیت افراد دارای پیشینه سیاسی و انقلابی، گفت: این بدرفتاری های تبلیغاتی، نسل سوم انقلاب را نسبت به نظام و انقلاب بی اعتماد می کند.

شبستری با بیان این که صداقت درگفتار و رفتار لازمه حضور در خانه ملت است ، اظهار کرد: از برخی نامزدهای انتخابات رفتاری ناهمسو با عملکرد گذشته آنها مشاهده می شود.

وی با اشاره به این که این عده ثبات فکری خاصی نداشته و بر اساس شرایط سیاسی حاکم موج سواری می کنند تا رای مردم را به دست آورند، اظهار کرد: مردم ابزار ورود این عده به مجلس هستند و پس از ورود هم مردم را فراموش می کنند.

شبستری با بیان این که عوام گرایی و حضور در روستاها و شهرهای کوچک یکی از شیوه های مرسوم نامزدهای انتخاباتی است، از زیر سوال بردن عملکرد دولت و سیاه نمایی خدمات صورت گرفته در مجالس عمومی انتقاد کرد.

وی با یادآوری خدمات دولت در دو سال گذشته و با مقایسه آن با دوره هشت ساله دولت هشتم و نهم، اظهار کرد: عده ای از ثبات اقتصادی کشور راضی نبوده و نگران به خطرافتادن منافع شخصی خود هستند که به واسطه هرج و مرج حاصل می شود.

شبستری با بیان این که حقوق و مزایای چهار ساله یک نماینده مجلس مشخص است، افزود: وقتی نامزدی هزینه میلیاردی برای تبلیغات می کند باید به قصد و نیت وی برای ورود به مجلس شک کرد.

وی بر مشخص شدن ثروت و دارایی نمایندگان پیش از ورود به مجلس تاکید کرد و گفت: در این صورت، حصول درآمد از راه های غیرقانونی همچون رانت خواری مشخص می شود.

وی طرح انتظارات غیرقابل تحقق را از طرف نامزدهای تبلیغاتی را نوعی بداخلاقی عنوان و خاطرنشان کرد: برخی مشکلات همچون بیکاری ریشه ای عمیق دارد و ناشی از سال ها مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان این که وظیفه و حیطه عملکرد نماینده مجلس مشخص است، گفت: وقتی نامزدی وعده های خارج از وظیفه قانونی همچون اشتغال زایی می دهد باید به صداقت وی شک کرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دامنه آگاهی و بصیرت مردم در نتیجه حضور درعرصه های متعدد سیاسی و انتخاباتی افزایش یافته است، گفت: مردم هوشیار فریب این عوام گرایی را نخواهند خورد و افراد کاردان و دلسوز را خوب تشخیص می دهند.

وی با بیان این که نماینده مجلس باید نگاه ملی و قدرت تشخیص استانی و منطقه ای داشته باشد، اظهار کرد: وقتی ماده قانونی در زمانی کم پس از تصویب، اصلاحیه می خورد نشانه نبود نگاه جامع است.

شبستری منافع ملی را لازمه نگرش نامزدهای انتخاباتی دانست و گفت: سوء استفاده از مسائل قومی برای کسب آرای بیشتر به اختلافات دامن می زند و موجب ایجاد شکاف سیاسی و اجتماعی در جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: هویت طلبی با قوم گرایی متفاوت است و هویت طلبی مردم آذربایجان و افتخار به زبان آذری هیچ مغایرتی با اصول قانون اساسی ندارد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اعلام این که بداخلاقی های انتخاباتی مستند سازی شده و به هیات های نظارت بر انتخابات و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی ارایه می شود ، خاطرنشان کرد: تا روز برگزاری انتخابات احتمال سلب صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان وجود دارد.

شبستری ، فضای تبلیغی انتخاباتی حاکم بر استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با وجود رد صلاحیت تعدادی از نامزدهای سرشناس یکی از جریان های سیاسی دراستان ، نامزدهای وابسته به این جریان مایوس نشدند و در تبعیت از رهبری همچنان در صحنه هستند.

وی با بیان این که مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه اهتمام برگزارکنندگان انتخابات است، گفت: مجریان با حفظ بی طرفی و امانت داری ، درصدد برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف هستند.

شبستری با تاکید بر حفظ آرامش در جامعه بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تاکید کرد و گفت: انتخابات مسابقه خدمت است و هرکس با نیت صادق درصدد خدمت کردن باشد انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس ریل گذار دولت است، گفت: حرکت قطار خدمت رسانی دولت نیازمند ریل گذاری مناسب است و مجلس قوی و دلسوز حرکت دولت را تسریع می کند.

شبستری بر تعامل بین قوا تاکید کرد و با بیان این که تعامل به معنی هم فکری و فعالیت بدون جار و جنجال است، گفت: خدمت رسانی با وجود دولت قوی در کنار مجلس قوی و دستگاه قضایی قوی، تسریع می شود.

وی با اشاره به تاثیر به فرجام رسیدن برجام در خلق حماسه حضور در22 بهمن امسال گفت: امیدواری مردم به حل مشکلات ، موجب همراهی بیشتر در صحنه های سیاسی و اجتماعی می شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که انتخابات از نظر بین المللی نشانگراقتدار نظام و از نظر داخلی نشانگر وفاق ملی است، اظهار امیدواری کرد: نتیجه اجرای برجام را در صحنه انتخابات هفتم اسفند هم ببینیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :