سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: محمدرضا شعبانی با رأی اکثریت شورای شهر کرمانشاه به دلیل مدیریت ناکارآمد در سیستم شهرداری کرمانشاه عزل شد.
کد خبر: ۱۸۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 22 February 2016
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: محمدرضا شعبانی با رأی اکثریت شورای شهر کرمانشاه به دلیل مدیریت ناکارآمد در سیستم شهرداری کرمانشاه عزل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه دویست و دهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کرمانشاه با حضور ۱۵ عضو رسمی این شورا و با دستور کار تعیین تکلیف شهردار کرمانشاه به ریاست کیومرث احمدی برگزار شد.

در این نشست که از اساس با هدف استیضاح شهردار کرمانشاه برگزار شد، محمدرضا شعبانی در برابر درخواست اعضای شورا مبنی بر ارائه توضیح و پاسخ سوالات، از هرگونه توضیحی در خصوص عملکرد خود سرباز زد و ترجیح داد که وضعیت نهایی خود در سمت شهرداری در همین جلسه تعیین تکلیف شود.

سید حجت‌الله موسوی اجاق بسیار مصمم بر استیضاح شهردار بود و گفت: بحث استیضاح شهردار تنها به دلیل عملکرد غیرقابل قبول آقای شعبانی در مدیریت است و به هیچ عنوان غرض ورزی در کار نیست.

حسن مرادقلی دیگر عضو شورا نیز اظهارات خود را بیان و موافقتش با استیضاح و برکناری شعبانی را اعلام کرد و افزود: شعبانی از نزدیکان من است و کوچک‌ترین غرض ورزی برای استیضاح وی ندارم اما عملکرد مدیریتی ایشان و بی‌عدالتی در رسیدگی به وضعیت زیرساخت‌های شهر ادامه کار را غیرقابل قبول کرده است.

رضا زین الدین دیگر عضو شورا در این نشست گفت: بهتر است فردی مقتدر و باقدرت سکان شهرداری کرمانشاه را عهده دار شود.

اظهارات رضا حیدریان دیگر عضو شورا نیز با مخالفت علنی بااستیضاح شهردار همراه شد و گفت: زمان انتخاب آقای شعبانی به سمت شهردار کرمانشاه من از مخالفین وی برای این انتصاب بودم چراکه آقای شعبانی فردی نظامی است و معتقدم ایشان هیچ تجربه‌ای در کار شهرداری ندارد و ایشان حتی برنامه‌ای نیز ارائه نکردند.

حیدریان ادامه داد: ۸ ماه تجربه برای سروسامان دادن به وضعیت کلان شهر کرمانشاه زمان زیادی است اما اکنون در این برهه فضا برای استیضاح به معنای عزل شهردار مناسب نیست و بهتر است فرصتی دوباره به آقای شعبانی  داده شود تا روند کاری خود را سروسامان دهد.

محمد رضا شعبانی در این نشست دفاعیه‌ای نداشت و تنها خواستار تعیین تکلیف نهایی ماندن یا رفتن خود شد و در واکنش به بعضی از اعضا که خواستار تعین مهلت جهت تغییر سیستم مدیریتی وی بودند گفت: من لحظه‌ای بدون قدرت کار نخواهم کرد و باید در این جلسه تصمیم قاطع از سوی اعضا گرفته و حتما رأی گیری انجام شود.

وی افزود: هرآنچه تصمیم نهایی ۱۵ عضو شورااست را خواهم پذیرفت اما بنده با اما و اگر و بدون قدرت کار نخواهم کرد همچنانکه در دوران گذشته خدمت خود با قدرت پیش رفته‌ام.

شعبانی پس از بیان این نطق کوتاه جلسه را ترک کرد تا رأی گیری برای موافقت یا عدم موافقت با استیضاح شهردار البته استیضاح به معنی رفتن وی با حضور ۱۵ عضو شورا برگزار شود.

در ادامه ۱۰ نفر از اعضای شورا رأی بر استیضاح و برکنار شعبانی از سمت شهرداری کرمانشاه دادند و ۵ نفر نیز با این توجیه که اکنون در ایام حساس انتخابات و نزدیک شدن به سال جدید زمان مناسبی برای این کار نیست مخالفت خود را با استیضاح و برکناری شهردار اعلام کردند که نبی کمری و کیومرث احمدی از مخالفین استیضاح شهردار بودند.

در نهایت پس از اتمام فرآیند رأی گیری و اعلام نتیجه مبنی بر عزل شهردار تعدادی از اعضا واکنش نشان داده و به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند و با دستور رئیس شورا ادامه نشست البته پس از استراحت ۱۰ دقیقه‌ای برای تعیین سرپرست برگزار شد.

جلسه تعیین سرپرست شهرداری کرمانشاه با معرفی ۴ کاندیدا به نام‌های امید کریمی، امیر رحیمی، حیدر کرمی و پیمان رحیمی برگزار و در نهایت امیر رحیمی با ۸ رأی موافق سرپرست شد اما با اعلام رئیس شورا قرار بر این شد تا روز سه شنبه هفته جاری در نشستی فوق‌العاده و با حضور اعضا شهردار جدید رسماً انتخاب شود.

در این رابطه سخنگوی شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: آقای شعبانی پاسخ قانع کننده‌ای به اعضا مبنی بر کامل بودن دفاعیات جلسه قبل نداشت، متاسفانه امروز شاهد افتتاح کلینیک درمانی بودیم که خلاف مصوبه شورا بود.

سالار احمد زاده در ادامه بیان کرد: از زحمات آقای شعبانی در این مدت و خدماتی که ارائه نمودند قدردانی می‌نماییم  به امید آنکه سکان شهرداری به دست فردی شایسته سپرده شود.

احمد زاده افزود: امروز پس از استیضاح و عزل شهردار و انتخاب سرپرست از میان۴ گزینه تصمیم گرفته شد تا سه شنبه هفته جاری جلسه اضطراری برگزار و شهردار انتخاب خواهد شد و با توجه به همدلی که اعضا دارند و دو سوم اعضا موافق استیضاح بودند انتخاب شهردار در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

وی در خصوص دلایل عزل شهردار کرمانشاه گفت: علت اصلی استیضاح شهردار، ابهاماتی بود که برای اعضا ایجاد شد و مشخصاً ما هیچگونه کار عمرانی از آقای شعبانی ندیدیم و تنها تغییراتی در نیروی انسانی شاهد بودیم که این اقدام نیز سبب دلسردی و بی‌رغبتی مدیران در بدنه شهرداری شده و آنچه که شهردار باید به عنوان مرکز وحدت رویه با شورا همدلی و همراه باشد نقش آفرینی نکرد.

احمدزاده بیان کرد: ما احساس کردیم مردم از عملکرد شهردار راضی نیستند همچنانکه پروژه‌های نیمه تمامی همچون ده مجنون هنوز به نتیجه نرسیده و امروز شاهد افتتاح کلینیکی بودیم که در مصوبه شورا نبود.

وی گفت: آقای شعبانی اولویت‌های مد نظر شورا و خواسته مردم و وظیفه ذاتی مدیران شهرداری را در برنامه کاری خود قرار نداده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار