دبیر شورای همگرایی اصولگرایان استان کرمانشاه گفت: اینکه امروز شاهد انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای هستیم، نشان از کم کاری مسئولین فرهنگی کشور دارد.
کد خبر: ۱۸۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 23 February 2016
دبیر شورای همگرایی اصولگرایان استان کرمانشاه گفت: اینکه امروز شاهد انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای هستیم، نشان از کم کاری مسئولین فرهنگی کشور دارد.

حجت الاسلام احمد خانلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، به تفاوت‌های آداب و سنن و تفکرات مردم مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: مناطق مرزی کشور از بافت اجتماعی قبیله‌ای، طایفه‌ای و عشیره‌ای برخوردارند و با توجه به پایین بودن سطح اطلاعات و معلومات سیاسی در این مناطق، آسیب و تهدید جدی از نظر انتخابات در این مناطق وجود دارد.

دبیر شورای همگرایی اصولگرایان استان کرمانشاه افزود: متاسفانه در این مناطق افراد تحت تاثیر مسائلی قرار می‌گیرند و رای می‌دهند که همه این مولفه ها قطعا به صحت انتخابات در این مناطق ضربه می‌زند و متاسفانه انتخاب کاندیداها در این مناطق فنی و اصولی انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در کرمانشاه هم به دلیل پایین بودن سطح معلومات سیاسی و فرهنگ حاکم بر منطقه این آسیب ها وجود دارد و زمان نیاز است تا این روند با انجام فعالیت‌های فرهنگی بیشتر و اطلاع رسانی و دادن بینش‌های سیاسی و اجتماعی و بصیرت افزایی اصلاح شود.

خانلری افزود: در این راستا برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانیم با برگزاری جلسات بیشتر در سطح شهر در بین مردم با برنامه های سیاسی و فکری و دینی بتوانیم این جهت را اصلاح کنیم که مردم از نظر فکری به سمت اصول و سیاست های درست انتخابی رفته و فارغ از شخص گرایی و جناح گرایی که موجب می‌شود افراد اصلح کنار گذاشته شود، به کاندیدای اصلح رای بدهند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه خاطرنشان کرد: این آسیب‌های انتخاباتی در همه جای دنیا وجود دارد و تنها مختص ایران نیست و تمام تلاش ما این است که این روند را در جامعه و کشور خود اصلاح کنیم.

خانلری با بیان اینکه عدم آگاهی از شناخت ملاک‌های کاندیدای اصلح تنها یکی از آسیب‌های انتخابات است گفت: آسیب دیگر نایدیده گرفتن حق است و اینکه افراد، اصلح بودن کاندیدایی را تشخیص دهند اما بر اساس جناح گرایی، طایفه گرایی و سلیقه گرایی به او رای نداده و کاندیدای دیگری را انتخاب می‌کنند که این مورد یکی از آسیب‌های جدی انتخابات است که صدمه آن متوجه جامعه خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح این روند، گفت: اصلاح این امر تلاش همه نهادهای فرهنگی، متولیان فرهنگی و تشکل‌ ها و احزاب سیاسی را می‌طلبد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد مردم را مجبور کند که به شخص خاصی رای بدهند، گفت: تنها وظیفه ما آگاه کردن و اطلاع رسانی به مردم است و مابقی امور را باید به خود آنها بسپاریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مناطق مرزی کشور با گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب کم کاری‌های بسیاری به خصوص در زمینه تبلیغ دینی و آگاهی سیاسی صورت گرفته و طبیعتا در فقر مذهبی و دینی و علمی این مصیبت‌ها پشت سر هم بصورت زنجیره‌ای حادث می‌شود.

خانلری افزود: چنانچه بتوانیم در این مناطق فرهنگ دینی را نهادینه کنیم، خود این دین به انسان حق گرایی، آرمان خواهی و آگاهی می‌دهد و بسیاری مشکلاتی که امروز در این مناطق شاهد آن هستیم، حل می‌شود.

وی افزود: واقعیت این است تمام دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی ما در این زمینه سهم خود را کم گذاشته‌اند و بیشتر از اینها باید کار می‌کردند.

خانلری افزود: وضعیت گفته شده در شهرهای مناطق مرزی حاکم است و قطعا در روستاهای این مناطق فقر مذهبی و سیاسی و علمی بیشتر است و همین امر موجب شده تا کاندیدایی که با پول بیشتر به این مناطق می‌رود بتواند رای مردم این مناطق را بگیرد و افراد اصلح که این کارهای ناشایست را انجام نمی‌دهند، کنار زده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار