در دو روز انتهایی تبلیغات، هیجان انتخاباتی در شهرها و روستاهای استان اردبیل به نقطه اوج خود رسیده و نامزدها و هواداران آنها آخرین تلاش ها ، ترفندها و اقدام های خود را برای جلب آرای شهروندان اردبیلی به کار می گیرند.
کد خبر: ۱۸۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 23 February 2016

در این روزها چهره تمامی مناطق استان از درون و برون کاملا انتخاباتی شده و همه چیز و همه کس در مدار انتخابات قرار دارند، چرخش فلک در این هفته در استان شکل و رنگی انتخاباتی دارد و این حرکت دایره وار همچنان در آخرین روزها بر سرعت خود افزوده است.
مساجد مختلف شهرستان های استان در این روزها شاهد زورآزمایی ، کارزار و رقابت انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی است، عده ای از نامزدها سیلی از هوادار با خود همراه دارند ، آنها سیل وار همه چیز را برهم می زنند، ترافیک در محدوده مساجد تعیین شده برای سخنرانی قفل می شود و حیات رنگ شعار و فریاد به خود می گیرد.
عده ای از نامزدها نیز تنها خود و تک و توک هوادارانشان در این مساجد آماده شده و به ارایه برنامه های خود می پردازند و برخی اوقات نیز از تبعیض روزگار می نالند که پولی در بساط برای به میدان کشیدن هوادار ندارند.
صداها در پشت تریبون های مساجد گرفته می شود و تلاش هوادارنی که سعی برای رساند آب داغ برای باز شدن گلوی گرفته نامزدشان دارند دیدنی است، فریادها اوج می گیرد ، فریاد است و فریاد و وعده و وعید که 'چنان می کنم و بهمان می کنم'.
و مردمی که با فریاد نامزدشان احساس و هیجان را به اوج رسانده و در محیط مسجد کسی کف می زند و کس دیگر صلوات، همه چیز به هم ریزد، همانطور که حقیقت در بیان نامزدها قربانی احساس و تبلیغات می شود!!!
در دنیای کاغذی نامزدها نیز هیجان موج می زند، در و دیور و تابلوها همچنان مملو از پوسترهایی است که پرژست ترین تصاویر نامزدها را به نمایش گذاشته اند.
این هوادار با اینکه جایگاه و شماره ای برای نصب پوستر تبلیغاتی نامزدش در تابلوهای ویژه شهرداری تعیین شده است، عکس ها را حتی بر روی پوستر دیگر نامزدها ردیف می کند، این می رود و آن یکی می آید و او نیز همین کار می کند، و این دور تسلسل همچنان تا روز آخر تبلیغات ادامه خواهد داشت، روزی که به آن روز ' باران کاغذی ' باید گفت و همه جا از زمین و آسمان کاغذ بر روی شهر خواهد بارید .
و در این میان بیانیه های فریاد وار مسوولان شهری به جایی بند نیست که عزیزان ' شهر را کثیف نکنید، دم عید است' .. و بنده خدا نارنجی پوشانی که همه شب و همه روز در کندن پوسترها از در و دیوار معابر چه تقلایی که نمی کنند.
این 'هم روستایی' ما نیز چه پرهیجان از قیافه های جدید و مقام هایی می گفت که در این چند روز آنها را دیده بود، می گفت: آقا این روستای ما هم مهم بوده وما نمی دانستیم، وزیر ، استاندار ، مدیرکل، شهردار، استاد دانشگاه ، پزشک ، مهندس ... همه در این چند روز به این ده ما آمده اند و ما با ما همنشین شده اند، با هم نشستیم ، فاصله ام با وزیرقدیمی تنها دو قدم بود تازه با هم دست هم دادیم.
می گفت: ' آقا این همه که اونها از اهمیت ده ما گفتند فکر می کنم بعد انتخابات، این روستای ما شهری زیبا خواهد شد ، آقا راستی این مسولان فعلی چرا به اهمیت این روستای ما پی نمی برند!!!!!
این هم روستایی ما البته سوال خوب یک دانش آموز روستایی را هم یادآوری کرد که از آقای وزیر، مدیرکل و شهردار دیروز پرسیده بود که ' این همه که وعده می دهید و از مسوولان انتقاد می کنید، چرا خودتان که بر سرکار بودید کاری برای ما نکردید ؟ '
در فضای مجازی که دیگر انقلابی است' خبر باران ، عکس باران ، فیلم باران ' دنیای مجازی در تسخیر نامزدهاست ، دنیای رها شده ای که انچه نمی شناسد حریم است و قانون.
یکی می گفت: ' در گروهی که با اشک و غم از درد کودکان یتیم ، سرطانی و معلول با گروهی همدردی کرده و در تلاش برای تحریک احساسات خیرین جهت کمک هستیم، ناگهان بارانی از تبلیغات انتخاباتی فرو می ریزد و حرص آدم می گیرد که به جای این همه پول خرج کردن کاش مبلغی نیز به این نیازمندان کمک می کردید!!!
انواع کانال ها ، گروهها ، کمپین ها و .. تلگرام را به تسخیر درآورده است و همه جا پر از تصاویر و فیلم ها و شعارهای نامزدهای انتخاباتی است.
به سیاست و سیاستمداران هم که چندان نیازی نیست پرداخته شود ، انواع بیانیه های حمایتی ، لیست های انتخاباتی و دعواهای حزبی بر سر این نامزد و آن نامزد، که ما اصولگراتریم ، ما اصلاح طلب تریم و .... خلاصه در دنیای سیاست هم عجب جنب و جوشی!!! ولی حیف که این جنب و جوش در بین نخبگان فردای انتخابات به دنیای سکوت خواهد پیوست.
به هر حال هیجان در آخرین روزهای تبلیغات منتهی به جمعه انتخاباتی در استان اردبیل در اوج است ، تها یک قدم تا انتخاب مانده است و ...
استان اردبیل با 10 شهرستان، یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد وبر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، جمعیت واجد شرایط برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 998 هزار و 499 نفر می باشد.
این استان با پنج حوزه انتخابیه هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی نماینده دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجالس خبرگان رهبری هفتنم اسفند ماه برگزار خواهد شد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار