حسین گنجی‌دوست" رایزن علمی ایران در کشور چین و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت‌مدرس به منظور بررسی راه‌های برقراری ارتباط سودمند و مؤثر دانشگاه یزد با دانشگاه‌های مختلف چین از این دانشگاه بازدید کرد.
کد خبر: ۱۸۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷ 24 February 2016
گنجی‌دوست در نشستی که به همین منظور در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد با اشاره به دانشگاه‌های مختلف چین گفت: ۶۴ دانشگاه چین مورد تایید وزارت علوم است و ۷۰۰ دانشجوی ایرانی در کشور چین مشغول به تحصیل هستند.

وی با ارائه گزارشی در زمینه امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات دانشگاه‌های چین به عنوان کشوری توسعه یافته افزود: دانشگاه تهران، شهیدبهشتی، تربیت‌مدرس، زنجان و اصفهان در زمینه علمی با دانشگاه‌های چین ارتباط دارند.

به گزارش تابناک یزد،دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد هم مطالبی در زمینه این دانشگاه و موفقیت‌های کسب شده آن ارائه کرد.

همچنین دکتر فرهاد نژادکورکی مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه نیز در سخنانی به ابعاد ارتباط دانشگاه یزد با دانشگاه‌های خارجی از جمله فرانسه، ایتالیا، هلند، عراق و افغانستان پرداخت.

در این نشست همچنین در خصوص راه‌های برقراری ارتباط سودمند و مؤثر با دانشگاه‌های مختلف چین، روش‌های تسهیل مبادله استاد و دانشجو، استفاده از فرصت‌های مطالعاتی برای استادان و دانشجویان، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، آموزش زبان فارسی در چین و آموزش زبان چینی در ایران بحث و تبادل نظر شد.

همچنین بررسی محورهای توسعه دانشگاه یزد و نحوه ارتباط آنها با دانشگاه‌های چین از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست یاد شده بود.

در این نشست دکتر جلیل شاهی عضو هیئت امنا بنیاد حامیان دانشگاه یزد و دکتر کاظم کهدویی رایزن سابق فرهنگی ایران در چین نیز حضور داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار