مدیرکل بهزیستی ایلام از افزایش 60 درصدی میزان مشارکت های مردمی در این اداره کل در طول سال جاری نسبت به پارسال خبر داد.
کد خبر: ۱۸۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 27 February 2016

مدیرکل بهزیستی ایلام از افزایش 60 درصدی میزان مشارکت های مردمی در این اداره کل در طول سال جاری نسبت به پارسال خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی افزود: میزان کمک های اهدایی مردم این استان به بهزیستی در سال جاری تاکنون 22 میلیارد ریال بوده که از سوی افراد خیر داخل و خارج استان اهدا شده است.
وی با بیان اینکه این کمک ها بصورت نقدی، غیر نقدی و خدماتی بوده اند، عمده مشارکت های مردمی را به میزان 10 میلیارد ریال برای تکمیل عملیات ساخت شیرخوارگاه ایلام اعلام کرد و گفت: این شیرخوارگاه به مساحت یک هزار و 100 متر مربع تکمیل و در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.
قیصربیگی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون 200 مددجوی زیر پوشش با حمایت مالی بهزیستی راهی خانه بخت شده اند و در مجموع دو میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه تامین جهیزیه به آنها پرداخت شده است.
وی به خدمات بهزیستی در حوزه مسکن به مددجویان نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال هشت میلیارد ریال اعتبار برای ساخت واحد مسکونی 376 مددجو هزینه شده که 189 واحد تاکنون به بهره برداری رسیده و مابقی هم در دست ساخت قرار دارند.
مدیر کل بهزیستی ایلام اعمال معافیت انشعاب برق، آب و گاز و پروانه ساختمانی با تخفیف دو میلیارد و 500 میلیون ریالی را از دیگر خدمات بهزیستی در حوزه مسکن به مددجویان عنوان کرد.
وی در خصوص اشتغال مددجویان توضیح داد: در سال جاری تاکنون 500 پرونده اشتغال مددجویان تشکیل و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارجاع شده که تاکنون 300 نفر با سرانه 100 میلیون ریال از این تسهیلات بهره مند شده اند.
به گفته قیصربیگی، علاوه بر این پنج میلیارد و 660 میلیون ریال برای خدمات بیمه ای در قالب خویش فرمایی، کار فرمایی و جبران کارایی معلولان تحت پوشش جامعه هدف هزینه شده است.
وی همچنین به فعالیت مراکز غیر دولتی بهزیستی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی اکنون 463 مرکز بهزیستی شامل مهدهای کودک، موسسه های خیریه، کلینیک مددکاری، مراکز نگهداری و آموزشی معلولان و سالمندان، ترک اعتیاد، مشاوره و گروه های همیار سلامت روان توسط بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت دارند.
25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی مستمر و غیر مستمر بهزیستی قرار دارند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار