رئیس صندوق بازنشستگان استان قم:
رئیس صندوق بازنشستگان استان قم با اشاره به اینکه ۱۱ هزار بازنشسته در استان تحت پوشش صندوق بازنشستگان قرار دارند، گفت: صندوق بازنشستگان استان قم سه برابر درآمد دریافتی خود به بازنشستگان پرداختی دارد.
کد خبر: ۱۸۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 27 February 2016
به گزارش تابناک قم، مسعود مرادپور با اشاره به اینکه با پیگیری‌های طاقت فرسا سازمان بازنشستگی کشوری توانست یک روز را به عنوان روز بازنشستگی و تکریم سالمندان در تقویم بگنجاند، اظهار داشت: در استان قم اما به جز برخی ادارات معدود در سایر ادارات این روز کمتر مورد توجه قرار گرفت و کمتر اداره نسبت به تکریم بازنشستگان خود اقدامی می‌کنند.

رئیس صندوق بازنشستگان استان قم با بیان اینکه تکریم و گرامیداشت سالمندان نیاز به بودجه خاصی ندارد، تصریح کرد: از سوی سازمان بازنشستگی خانه‌های امیدی در استان قم ایجاد شده که خانه امید مخصوص آقایان در بوستان هاشمی و خانه امید مخصوص خانم‌ها در بوستان نرگس مستقر است که بازنشستگان می‌توانند از خدماتی که در این خانه‌ها ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند و همچنین سایر سالمندانی که زیر پوشش صندوق بازنشستگی قرار ندارند، هم می‌تواند از خدمات این خانه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و کلاس‌های مهارت‌های زندگی و بهداشت در این خانه‌ها برقرار است، بیان کرد: سفرهای گردشگری از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری 1200 نفر از بازنشستگان از آن بهره مند شده‌اند.

مرادپور از وضعیت درآمدی سازمان بازنشستگان هم انتقاد کرد و افزود: از محل دریافتی کسورات بازنشستگان 50 میلیارد تومان درآمد حاصل صندوق بازنشسگان می‌شود در حالی که 150 میلیارد تومان پرداختی داریم و وضعیت بسیار بحرانی برقرار است.

رئیس صندوق بازنشستگان استان قم افزود: 11‌هزار بازنشسته در استان قم زیر پوشش سازمان بازنشستگی قرار دارند و 13 درصد سالمندان استان قم نیز از سازمان بازنشستگی خدمات دریافت می‌کنند.

مرادپورعنوان کرد: در بحث اعطای تسهیلات هم سازمان بازنشستگی به 1700 نفر با کارمزد 4 درصد وام پرداخت کرده است و بحث بیمه تکمیلی هم تا سقف 14 میلیون و در صورت ابتلا به بیماری‌های سخت‌درمان تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات ارائه خواهد کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار