دبیر کمیته ازدواج امور بانوان شهرستان پارسیان با تکذیب خبر برگزاری جشن ادواج برای 50دانش آموز دختر در این شهرستان گفت:مراسم مورد اشاره در حقیقت همایش آموزشی برای دانش آموزان متاهل مقطع دوم متوسطه بوده که به اشتباه جشن ازدواج بیان شده است.
کد خبر: ۱۹۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 01 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آذر خسروانی سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بنرهای تهیه شده برای این مراسم نیز با عنوان همایش ازدواج مناسب تهیه شده ودر هیچ یک از آنها کلمه جشن به کار نرفته است.

وی در عین حال تایید کرد:50 دانش آموز متاهل مدارس دخترانه به همراه خانواده های خود در این برنامه شرکت کرده اند و برخی مسئولان مانند امام جمعه پارسیان و فرماندار شهرستان در این مراسم سخنرانی کرده و ادارات به دانش آموزان متاهل حاضر در این برنامه هدایایی داده اند و برخی نیکوکاران و خیران نیز به عنوان حامی ازدواج آسان شرکت داشته اند.

به گفته این مسئول، فرمانداری پارسیان هیچ نقشی در ازدواج دانش آموزان یاد شده یا تسهیل ازدواج آنان نداشته و تمامی آنان پیش از برگزاری این مراسم ازدواج کرده و عقد آنان به طور رسمی ثبت شده و حتی وام ازدواج دریافت کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد:به دلیل بافت سنتی منطقه پارسیان، ازدواج فامیلی در سنین پایین مرسوم بوده و رواج دارد و اگر این موضوع به عنوان یک آسیب مطرح باشد باید سایر مراجع ذیربط مانند مرکز بهداشت که آزمایش های پیش از ازدواج را انجام می دهند نیز پاسخگو باشند.

پیش از این یک خبرگزاری داخلی خبر 'جشن ازدواج آسان 50 زوج دانش آموز هرمزگانی' را به نقل از دبیرکمیته ازدواج امور بانوان شهرستان پارسیان منتشر کرده بود که بازتاب ها و انتقاداتی را به همراه داشت.

خبرگزاری یاد شده در خبر خود به نقل از آذر خسروانی گفته بود:' این امر برای اولین بار در سطح شهرستان با هدف تسهیل امر ازدواج مطابق با آداب و فرهنگ ایرانی اسلامی اجرا شد .'

این مسئول پیش از این تصریح کرده بود: 'این گونه اقدامات و جلسات می تواند آثار فراوانی در ترویج ازدواج آسان و اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و نیز پرهیز از اسراف بدنبال داشته باشد.'
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
دوم متوسطه!؟
الان بدتر شد یا بهتر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار