مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ساخت منزل و سرپناه برای 57 خانوار دارای دو معلول در سطح استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 02 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فرهاد سبحانی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های ساخت و توسعه واحدهای مسکونی برای محرومان و معلولان در اردبیل با بیان اینکه احداث سرپناه برای خانواده‌های دارای فرزند معلول با حس هم‌نوع‌دوستی و همکاری نهادهای ذی‌ربط ایجاد شده است، اظهار کرد: این موضوع در بنیاد مسکن نهادینه و عملیاتی شده است و در ماه‌های آتی ما شاهد به بار نشستن این طرح خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح احداث سرپناه و مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول با همکاری بنیاد مستضعفان، بهزیستی استان اردبیل و بنیاد مسکن استان و انجمن خیرین مسکن‌ساز استان در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های مسئول عملیاتی شده است، گفت: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه برداشتن باری از دوش سرپرست خانواده‌های دارای دو معلول است تا حداقل دغدغه مسکن نداشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه برای 57 خانواده زمین و تسهیلات احداث مسکن تامین می‌شود.

سبحانی گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شده است در نقاط شهری از 150 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی استفاده شود و با تأمین زمین مناسب از سوی سازمان زمین و مسکن و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن‌ساز، این واحدهای مسکونی احداث شود و یا خانه برای آنها خریداری شود که تاکنون برای 10 خانوار واحد مسکونی خریداری و تحویل داده شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه در نقاط روستایی نیز خانواده‌ها از 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان، 60 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض خیرین و بنیاد مسکن برخوردار می‌شوند و روستاییان نیز می‌توانند از 150 میلیون ریال تسهیلات مقاوم‌سازی بنیاد مسکن بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به اینکه از این 75 خانوار دارای دو معلول 23 خانوار ساکن شهرها و 34 خانوار در روستاهای این استان ساکن هستند، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان در نقاط شهری 15 میلیون تومان و در نقاط روستایی 10 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌کند.

سبحانی تعداد واجدین شرایط روستایی بعد از بررسی و تحقیق را 32 مورد عنوان کرد و افزود: همه 32 خانوار دارای زمین ملکی بودند به همین دلیل در اسرع وقت نسبت به معرفی همه آنها به بانک عامل اقدام و انعقاد قرارداد و شروع به احداث کرده‌اند که برای چهار واحد مسکونی روستایی پایان کار صادر شده است و برای سه نفر نیز مرحله اول بلاعوض پرداخت شده است و در شهرها نیز برای 10 خانوار مسکن خریداری شده و برای 9 خانواده نیز در حال اقدام است.

وی گفت: از جمله فعالیت‌هایی که امسال به خوبی در مناطق روستایی این استان به ثمر نشست آسفالت معابر روستایی با استفاده از سهمیه قیر بود که در این زمینه 12 هزار تن به ما اختصاص‌ یافته و تاکنون در بیش از 35 درصد از روستاهای مشمول طرح، آسفالت معابر روستایی انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار