کد خبر: ۱۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 06 April 2015

به گزارش تابناک یزد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاتم در این باره گفت: حسب گزارشات مردمی و تحقیقات محیط بانان ، متوجه گشت زنی مشکوک گروهی از افراد غیربومی شدیم که پس از سه روز گشت زنی حفاظتی و کمین در تاریخ 14/1/94 موفق به دستگیری آنها شدیم.

فتح اله حیدری تصریح کرد: متخلفین 4 نفر بودند و از آنها لاشه یک راس آهو و 4 دستگاه موتور سیکلت کشف و ضبط گردید.

 وی اظهار داشت: اعضا این گروه قصد داشتند تا با شناسایی لانه هوبره اقدام به قاچاق تخم و جوجه آن به کشورهای حوزه خلیج فارس نمایند که بطور اتفاقی به دو راس آهو در دشت برخورد نموده و به تعقیب آنها با موتور سیکلت می پردازند و یک آهو را زنده گیری و سپس ذبح می کنند.

شکار آهو در قره تپه خاتم استان یزد +عکس

در منطقه شکار ممنوع قره تپه تعداد اندکی (30 راس ) آهو زندگی می کنند که متاسفانه یک راس از آنها توسط متخلفین فوق شکار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، منطقه شکار ممنوع قره تپه یکی از زیستگاه های بومی هوبره در ایران است که این پرنده کمیاب و ارزشمند در این عرصه جوجه آوری می کند و همچنین نخستین مرکز تحقیقاتی هوبره نیز در این منطقه احداث شده است.

گونه نادر هوبره یکی از پرندگان ارزشمند ایران است که در معرض خطر انقراض می باشد و به عنوان کونه ای حمایت شده مورد حفاظت قرار می گیرد.

هوبره به عنوان گونه آسیب پذیر در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت IUCN قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار