به مناسبت هفته نکوداشت بوشهرصورت گرفت؛
جشنواره غذاهاى بومى محلى استان بوشهربه مناسبت هفته نکوداشت بوشهر و در کنار آبهاى نیلگون خلیج فارس، برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 05 March 2016

به نقل از مرکز اطلاع رسانی هفته نکوداشت بوشهر؛بعد از ظهر آدینه و با استقبال پرشور شهروندان و خانواده هاى بوشهرى، شرکت کنندگان در جشنواره غذاهاى بومى محلى بوشهر با یک دیگر به رقابت پرداختند.


 

در این جشنواره، بیش از ٣٠ نوع غذاى محلى بوشهر توسط بانوان و آقایان بوشهرى طبخ شده بود و در حضور داوران محلى و بین المللى، به مسابقه گذاشته شدند.

در حین تست شدن غذاهاى طبخ شده توسط چهار داور جشنواره، گروه موسیقى محلى تنگسیر به اجرا پرداختند و فضایى شاد و مفرح را براى خانواده هایى که در این مکان حضور داشتند، به وجود آوردند و  مورد تشویق حاضران قرار گرفتند. همچنین، در حاشیه جشنواره غذاهاى محلى بوشهر، مراسم آئینى نیمه خوانى توسط گروه نمایشى ایلیا و مراسم دعاى باران که در گویش محلى بوشهر "گلى گلینا" خوانده مى شود، توسط گروه "ماندستان آئینِ بوشهر" به سرپرستى خانم پورتنگستانى و همراه با موسیقى و سروده هاى محلى بوشهر به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال پرشور شهروندان قرار گرفت.


 

هیئت داوران پس از تست غذاهاى متسابقین، نفرات اول تا سوم را به ترتیب خانمها مرضیه افلاکى، مینا لالانى و عصمت هاشمى اعلام کردند که از سوى موسسه فرهنگى ورزشى و تفریحى شهردارى بندر بوشهر جوایزى به آنها اهدا شد.

معین معینى، داور بین المللى این جشنواره در حاشیه این برنامه اظهار داشت: خوشحالم که با حضور در این جشنواره به وجود غذاهاى متنوع محلى بوشهر پى بردم و از امروز به بعد در زمینه غذاهاى جنوبى، تحقیقات بیشترى خواهم کرد تا این غذاها را بیشتر بشناسم.

معینى گفت: مردم و بخصوص جوانان باید به جاى فست فودها از غذاهاى اصیل ایرانى استفاده کنند چرا که هم لذیذتر و هم مغذى تر و مقوى تر هستند.


 

وى ادامه داد: غذاهاى بوشهرى همچون ماهى و میگو، نعمتهاى خدادادى بوشهر هستند که باید بجاى سرخ کردن، روش پخت دیگرى براى آنان در نظر گرفته شود تا براى بدن ضررى نداشته باشند و از بروز مشکلات قلبى عروقى ناشى از غذاهاى سرخ کردنى جلوگیرى شود.

داور بین المللى جشنواره غذاهاى محلى بوشهر با اشاره به غذاهاى خوشمزه و متنوع ارایه شده در این جشنواره ابراز داشت: امیدوارم از این به بعد بتوانم بیشتر به بوشهر سفر کنم و از تجربه ١٧ ساله حضورم در خارج از کشور براى کمک به هتل ها و رستورانهاى بوشهر که وضعیت زیاد خوبى هم ندارند، استفاده کنم.

معین معینى گفت: رستورانها و هتلهاى بوشهر مى توانند از غذاهاى بومى محلى این شهر در منوهاى خود بیشتر استفاده کرده و آنان را به مهمانان خود بهتر معرفى کنند.

وى، مزه و طعم غذا، طبخ کامل غذا، میزان انرژى غذا، سالم بودن و تزئین غذا را از جمله موارد تعیین کننده در نفرات برتر این جشنواره عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار