معاون عمرانی استاندار البرز مطرح کرد
باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشکلات اقتصادی روستاییان برطرف و چرخه اقتصادی روستاییان با تحولات اساسی مواجه شود.
کد خبر: ۱۹۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 05 March 2016
معاون عمرانی استاندار البرز گفت: امسال 100 طرح عمرانی به منظور تثبیت و توسعه روستاهای استان البرز اجرایی شده است.
هیربد معصومی ظهر امروز در نخستین جشنواره طرح‌های برگزیده شرکت‌های تعاونی روستایی کشور که در دهکده ورزشی المپیک شهرستان ساوجبلاغ در حال برگزاری است اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده امسال 100 طرح عمرانی در روستاهای این استان اجرایی شد که برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: توسعه طرح‌های عمرانی در روستاهای این استان یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های ما است تا بتوانیم علاوه بر رفع نیازهای روستاها و روستاییان از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها نیز جلوگیری کنیم.
معاون عمرانی استاندار البرز خاطرنشان کرد: روستاهای استان البرز نیازمند توجه و توسعه است و باید با تحولات لازم این مهم را در روستاها محقق کنیم.
معصومی افزود: متأسفانه هم اکنون نبود و کمبود برخی از امکانات در روستاها سبب شده است که روستاییان و به ویژه قشر جوان در این مناطق با مشکلاتی روبه‌رو هستند که مجبور به مهاجرت به شهرها شده و همین امر مشکلات آنان را دو چندان می‌کند.
وی تأکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشکلات اقتصادی روستاییان برطرف شود و چرخه اقتصادی روستاییان با تحولات اساسی مواجه شود.
معاون عمرانی استاندار البرز گفت: رفع مشکلات فرهنگی در روستاها این استان نیز یکی دیگر از نیازهای روستاییان است که باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم این مهم نیز محقق شود.
معصومی در بخشی دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه روستاها منابع تولیدی بسیار خوبی دارند افزود: توجه به این بخش‌ها و رونق تولیدات روستاییان می‌توانیم چرخه اقتصادی روستاییان را نیز با تحولات خوبی رو به رو کنیم.
در ادامه این جشنواره سید محمدرضا رضوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز نیز طی سخنانی با بیان اینکه 27 روستا در استان البرز دارای دهیاری هستند گفت: در استان البرز 350 روستا وجود دارد.
وی ساماندهی روستاها در بخش‌های مختلف را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: توسعه طرح‌های روستایی و رفع مشکلات روستاییان از مهمترین اقداماتی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار