معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي خبر داد:
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي از رهاسازي 220 ميليون مترمكعب آب از اواسط اسفند ماه به درياچه اروميه خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 06 March 2016
محمدصادق پورمهدي در نشست شوراي فرهنگي-اجتماعي درياچه اروميه اظهار كرد: سهم استان آذربايجان شرقي از ميزان آب مورد نياز براي رهاسازي 10 درصد و سهم  استان آذربايجان غربي، 90 درصد است كه ما تلاش مي كنيم سهم خود را در زمان مقرر رهاسازي كنيم و اين امر در استان آغاز شده است.

وي، با اشاره به اينكه بعد از استقرار دولت تدبير واميد مهمترين هدف در دوسال اول تثبيت وضعيت آبي درياچه بود ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز وضعيت آبي درياچه اروميه نسبت به سال هاي گذشته تثبيت شده است.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با انتقاد از طرح مباحثي همچون مرگ درياچه اروميه ادامه داد: در حال حاضر ارتفاي آب اين درياچه حدود 1270.61 متر است كه با وجود كاهش حدود 30 درصدي بارش ها در استان نسبت به سال گذشته تغييري نداشته است.

پورمهدي، از مشخص شدن پيمانكار  و امضاي قرارداد ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز  خبر داد و گفت: اين تصفيه خانه مي تواند در تهيه بخشي از آب مورد نياز درياچه سهم بسزايي داشته باشد.

وي، ادامه داد: در همين راستا تصفيه خانه فاضلاب شهرهاي آذرشهر، بناب و عجب شير نيز در دستور كار ما قرار گرفته است.

دبیر ستاد شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی از تثبیت تراز آبی دریاچه ارومیه در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

خليل ساعی ادامه داد: در حال حاضر حجم آبی دریاچه ارومیه دو میلیارد و 550 میلیون متر مکعب است که سال گذشته نیز به همین مقدار بود.

 وي با اشاره به مهم ترین اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام شده در ارتباط با دریاچه ارومیه، گفت: هشت میلیارد تومان اعتبار برای این مهم در سال‌جاری در نظر گرفته شده است که 30 درصد از آن تخصیص داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار