استاندار همدان در شورای فرهنگ عمومی استان همدان به مشکلاتی که مانع ازدواج می شوند پرداخت وازمشارکت زنان درامورمهم جامعه سخن گفت ودرانتهابه برنامه های فرهنگی عمومی برای سال آینده اشاره کرد.
کد خبر: ۱۹۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 08 March 2016
 استاندار همدان گفت: هم اکنون بیکاری مهمترین دلیل افزایش سن ازدواج است و میانگین سنی 32 سال، سن مناسبی برای ازدواج جوانان نیست.

به گزارش ایرنا،محمد ناصر نیکبخت در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: امیدواریم با اجرای درست برجام و بازگشت رونق اقتصادی به کشور بار دیگر شاهد ایجاد اشتغال و به دنبال آن حل بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله ازدواج باشیم.

وی با بیان اینکه سال 94 بدترین سال کشور در پیش و پس از پیروزی انقلاب از نظر کمبود اعتبارات بود عنوان کرد: اما با این وجود دولت با اهتمام ویژه خود طرح بزرگی همانند طرح تحول نظام سلامت را در کشور اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: همچنین با وجود تمام کمبود اعتبارات دولت در پرداخت وام های ازدواج مصمم بوده و در سالجاری در استان همدان یک هزار و 180 میلیارد ریال وام ازدواج به زوجین پرداخت شده و در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: متاسفانه بانک های خصوصی با وجود در اختیار داشتن سرمایه های مردمی نه در بخش تولید وارد می شوند و نه در پرداخت وام های ازدواج کمک چندانی انجام می دهند و سرمایه های استان را به خارج از استان هدایت می کنند.

**میزان مشارکت زنان در انتخابات اخیر در همدان با مردان برابر بود
استاندار همدان اضافه کرد: زنان همواره پا به پای مردان در عرصه های مختلف اجتماعی مانند انتخابات حضور پیدا کرده و مشارکت خود را به منصه ظهور گذاشته اند.

وی تصریح کرد: در استان همدان نیز در این دور از انتخابات میزان مشارکت زنان با مردان برابر و در برخی شهرستان ها مانند نهاوند حضور زنان بیشتر از مردان بود.

وی ادامه داد: متاسفم که به تازگی با اهانتی از سوی یکی از کاندیداهای مجلس به زنان مواجه شدیم که این قابل پذیرش نبوده و قابل جبران نیست بویژه در ایام فاطمیه (س) که نشانگر شان زن در دین اسلام است..

نیکبخت گفت: این در حالی است که این عظمت حضور را بانوان ما آفریدند و این همه اسلام برای زن ارزش قایل هست، با وجود برخی اسلام های آمریکایی که حتی به زنان اجازه رانندگی هم نمی دهند که این جای تاسف است.

وی با بیان اینکه انتخابات مهمی را پشت سر گذاشتیم اضافه کرد: این حماسه حضور، هفت اسفند را به یک روز تاریخی در کشور
تبدیل کرد که علت آن نیز مشارکت و شور و هیجان حاکم بر انتخابات بود و این مهم در حالی رقم خورد که با وجود تمام محدودیت ها پیش بینی های دیگری نیز انجام شده بود.

وی اضافه کرد: آمار مشارکت استان در انتخابات 58 درصد بود که مشارکت از این رقم بیشتر است چرا که در مقایسه با سنوات گذشته جمعیت نیز دچار تغییر شده است.
وی بیان کرد: اینها حکایت از این دارد که مردم به نظام اعتقاد داشته و آن را قبول دارند.

**امانت دار رای مردم بودیم
استاندار همدان با بیان اینکه امانت دار خوبی برای رای مردم بودیم اضافه کرد: این را مرهون زحمات ارزشمند مجریان این انتخابات هستیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در انتخابات خبرگان رهبری مردم همدان نمایندگان شایسته ای انتخاب کردند و در مجلس شورای اسلامی نیز با همه محدودیت ها نمایندگانی انتخاب شدند که با توجه به شناخت ها همراهی با نظام و دولت به خاطر رفع مشکلات استان را خواهند داشت.

** آیت الله طه محمدی از سرمایه های ارزشمند استان همدان است
نیکبخت گفت: انتخابات هر آنچه مربوط به حوزه اجرایی بود خوب برگزار شد و هیچ گزارش تخلف و مشکل اساسی در انتخابات از سوی تشکل ها، احزاب، مردم و سیاسیون وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما در بعضی نواحی تخریب هایی علیه بزرگان شده بود که فضا را برای آیت الله طه محمدی غبار آلود کرده بودند که این پسندیده نبود.

استاندار همدان تصریح کرد: پاره ای از این موارد دل انسان را به درد می آورد، چه ضرورتی دارد که به بزرگان دین آسب بزنیم، اینها افرادی هستند که شخصیتشان ثابت شده است و مردم در عبادات خود به این افراد اقتدا می کنند.

وی اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در استان از سرمایه های ارزشمند استان بوده و تاکنون خدمات زیادی به مردم این استان ارائه کرده است.

** سال 95 سال سید جمال الدین اسدآبادی نامگذاری شده است
وی ادامه داد: 18 اسفند روز سید جمال الدین اسدآبادی است و سال آینده در استان سال سید جمال الدین آبادی نامگذاری شده است تا بتوان عظمت این عالم بزرگ را به جهان معرفی کرد.

وی با بیان اینکه سالجاری جشنواره و برنامه های فرهنگی خوبی در حوزه کودک و نوجوان در استان انجام شد بیان کرد: همدان در برگزاری جشنواره های کودک و نوجوان خوش درخشید و از همدان 450 هزار نفر از این جشنواره ها بازدید داشتند.

وی اضافه کرد: هر آنچه در توان است تلاش خواهیم کرد تا برنامه های فرهنگ عمومی در سال جدید بیشتر و بهتر برگزار شود.

در این شورا 200 وام ازدواج نیز با پیگیری استاندار همدان به زوجین همدانی اختصاص یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار