معاون پرورشی آموزش و پرورش خبرداد:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: طرح گفتمان های دینی در 360 مدرسه این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۹۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶ 08 March 2016
به گزارش تابناک قم، ناصر حمزه ای در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این طرح با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش آموزان و تبیین فرهنگ دینی در موضوع های مختلف از جمله حجاب و عفاف و مهدویت با حضور یک روحانی در مدارس ترتیب خواهد یافت.

وی با بیان اینکه جلسات گفتمان های دینی به صورت هفتگی برگزار می شود، اضافه کرد: مقابله با تبلیغات سوء دشمنان، تقویت هویت دینی و تعمیق باورهای مذهبی دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح است.

وی همچنین به طرح امین اشاره و بیان کرد:این طرح با همکاری حوزه علمیه در 140 مدرسه برگزار می شود و بر اساس آن یک روحانی در طول هفته در مدرسه حضور دارد.

حمزه ای ادامه داد: در این طرح علاوه بر برنامه های فرهنگی و تربیتی مدارس، 14 برنامه شاخص تربیتی نیز از سوی حوزه علمیه در مدارس اجرا می شود.

وی گفت: اقامه نماز جماعت، مشاوره مذهبی با دانش آموزان و خانواده ها، تقویت هیات های مذهبی، مشارکت در اجرای آیین های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی، آموزش اخلاق، احکام و اعتقادات اسلامی، برگزاری پرسمان های دانش آموزی در مورد حجاب، عفاف و تقویت باورهای دینی، احترام والدین و علم و عالم از جمله فعالیت های تعریف شده است که در قالب این طرح اجرایی می شود.

وی به موفقیت های کسب شده توسط دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و قرآنی اشاره و بیان کرد: 53 تن از دانش آموزان در 12 رشته قرآن و معارف اسلامی از جمله احکام، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، قرائت قرآن، مداحی و اذان در سطح کشور حائز رتبه های برتر شدند.

معاون آموزش و پرورش قم با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 43 هزار و 672 تن از دانش آموزان در مسابقات درس هایی از قرآن شرکت کردند، گفت: دو هزار و 150 تن از این دانش آموزان در سطح استان به مسابقه پرداختند که نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

وی افزود: راهیابی 76 دانش آموز قمی به بخش کشوری مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر، کسب رتبه نخست استان قم در سرود همگانی و کسب رتبه برتر مداحی توسط هفت دانش آموز قمی از دیگر موفقیت های کسب شده توسط دانش آموزان این استان است.

وی همچنین گفت: امسال هفت هزار و 500 دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند که نسبت به سال گذشته 95 درصد رشد کمی داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار