مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری یزد با اشاره به کسب رتبه چهارم کشوری مشارکت اقتصادی زنان یزدی، از راه‌اندازي انجمن زنان کارآفرین در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 09 March 2016
به گزارش تابناک یزد، "فخر السادات خامسی" با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های سلامت در حوزه بانوان، اظهار کرد: زنان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و ثبات فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند.

وي ایجاد زمینه اشتغال پایدار ویژه زنان را از جمله مهمترین رسالت مسئولان در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان یزد دانست و بیان کرد: حمایت از توسعه مشاغل خانگی، از جمله راهکارهای توسعه اشتغال پایدار ویژه زنان یزدی است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با تاکید بر حمایت از مشاغل خانگی در استان، افزود: بانوان یزد به دلیل وجود ظرفیت‌های علمی،‌ دینی و اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصاد داخلی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی ایفا می‌کند.

خامسی هامانه با اشاره به مشارکت بانوان یزدی در توسعه اقتصادی استان، گفت: برگزاری جشنواره نمایشگاه توانمندی بانوان یزدی، راه‌اندازی انجمن زنان کار آفرین استان و اجرای طرح پویش رسانه‌ای به منظور ارتقای بیش از پیش جایگاه بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی استان، از جمله اقدامات دفتر امور بانوان استانداری یزد است.

وی کسب رتبه چهارم کشوری مشارکت اقتصادی زنان یزدی را از جمله نشانه‌های ظرفیت بانوان در استان دانست و بیان کرد: بیش از 520 هزار نفر از جمعیت استان را بانوان تشکیل داده‌اند ‌که از این تعداد 42 هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی شاغل هستند.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری دانش‌آموزان یزدی، گفت: 60 درصد دانشجویان این استان دختران هستند و یکی از نیازهای استان ایجاد اشتغال و استفاده از توانمندی‌ها دختران تحصیل کرده و دانش‌آموخته است.

خامسي هامانه در پايان با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی ویژه زنان در استان، خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار تهیه شده،‌ در استان یزد بیش از هشت هزار زن بی‌سرپرست،‌ شش هزار زن سرپرست خانوار و 229 زن بد سرپرست در استان یزد زندگی می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار