افشای یک راز انتخاباتی
8 اسفند 94 برد انتخاباتی غلام محمد زارعی و روز اجماع بزرگ هواداران ستار هدایت خواه،مهدی روشنفکر،محمد بهرامی و محمد رضا نیکبخت جلوی درب استانداری استان کهگیلویه و بویر احمد و دفتر نماینده ولی فقیه در این استان به نشانه اعتراض به نتیجه انتخابات و تقلب انتخاباتی در این این دو حوزه انتخابی.
کد خبر: ۱۹۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 10 March 2016

تیم سیاسی تابناک کهگیلویه وبویراحمد:هفت اسفند سال ۱۳۹۴ روزی خواهد بود که در تاریخ بویر احمد و دنا ثبت خواهد شد،چراکه نبردی از لحاظ سیاسی بین دو جناح اصلاح طلب و اصولگرای این دو شهرستان استارت زده شد که بی شک تا سالیان زیادی در ذهن و یاد مردم این دو خطه بیاد خواهد ماند.تلاش برای بالا یردن کاندیدای مورد نظر خود و حتی اجماع دو جناح این دو شهرستان بر روی ۴ گزینه نه تنها پراکندگی رای های مردم را در پی داشت بلکه فضای رقابت را برای هر دو جناح دشوار نمود.اجماع اصلاح طلبان بویر احمد و دنا بر روی غلام محمد زارعی (نماینده فعلی بویر احمد و دنا) و محمد بهرامی (شهردار سابق یاسوج) و اجماع اصولگرایان بویر احمد و دنا بر روی ستار هدایت خواه(نماینده اسبق این دو شهرستان) و مهدی روشنفکر(کاندیدای ناگهانی اصولگرایان) در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی فضای رقابت را برای دو جناح سخت و دشوار نمود.

۸ اسفند سال ۱۳۹۴

۷۶۹۸۹۵

برد انتخاباتی غلام محمد زارعی و روز اجماع بزرگ هواداران ستار هدایت خواه،مهدی روشنفکر،محمد بهرامی و محمد رضا نیکبخت جلوی درب استانداری استان کهگیلویه و بویر احمد و دفتر نماینده ولی فقیه در این استان به نشانه اعتراض به نتیجه انتخابات و تقلب انتخاباتی در این این دو حوزه انتخابی.

۹ اسفند تا ۱۹ و ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۴

photo_2016-02-27_19-49-42

پیگیری کاندیدهای معترض به نتیجه انتخابات و آمدن بازرس های ویژه شورای نگهبان به یاسوج؛

بعد از شکایت کاندیدهای معترض و اعزام تیم ویژه بازرسی شورای نگهبان از تهران فیلم ها و عکس هایی در فضاهای اجتماعی دست به دست شد هر چند موثق یا نا موثق،اما دست به دست شد و انتخابات بویر احمد و دنا را به یک کمای عمیق فکری فرو برد و سوالاتی را در ذهن مردم دو شهرستان به وجود آورد که:

آیا کرسی نشینان سیاسی استان به انتخاب هایمان خیانت کرده اند یا امین مردم بوده اند؟

آیا سناریوی انتخاباتی از پیش تعیین شده ای در میان بوده یا پاکی صندوق های یک اجماع مردمی در میان است؟

آیا فرماندار بویر احمد به مردم استانش خیانت کرده یا دروغ کوچه بازاری است؟

و …

اینها سوالاتی هستند که تنها یک مرجع پاسخگویی دارد و آنهم شورای نگهبان!چرا که این نهاد یکی از اصلی ترین پایه های بدنه این کشور و حکومت اسلامی کشورمان بوده و رای این نهاد در کشور برای عام موثق می باشد.

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۹ خروجی پایگاه خبری جهان نیوز

Siamak_Rah_Peik_01

سیامک ره پیک سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه ۱۷ اسفند از بررسی شکایت های انتخاباتی توسط شورای نگهبان طی روزهای آینده خبر داد. در این میان ره پیک از وصول شکایت های متعدد به شورای نگهبان از حوزه های مختلف خبر داد و گفت:” تعداد شکایات دریافت شده اعم از گزارش های مردمی، دستگاه‌ها و هیات های نظارت زیاد است.”

اظهارات سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات در شرایطی است که در انتخابات ۷ اسفند رسانه های محلی گزارش های متعددی از تخلفات انتخاباتی منتشر کردند. در این میان، یعنی درباره تخلفات انتخاباتی، یک مورد عجیب و شگفت انگیز وجود دارد که در واقع می توان آن را "مورد عجیب یاسوج” نامید.

ماجرا چیست؟

nf00479053-3

اوایل هفته جاری کاربران شبکه های اجتماعی در یاسوج از کشف تعرفه های رای، مهر های انتخاباتی و نوارهای پلمب صندوق های رای به همراه معرفی نامه "نماینده فرماندار” در یک تعمیرگاه در یاسوج خبر دادند! بلافاصله تصاویر مربوط به اسناد نیز منتشر شد. تصاویری که نشان می دهد، علیرغم گذشت بیش از یک هفته از برگزاری انتخابات مجلس دهم، اسناد انتخاباتی نه تنها توسط نهادهای اجرایی و نظارت ثبت و ضبط نشده، بلکه شواهد از امکان یک تخلف وسیع نیز خبر می دهد. بر اساس این اسناد، فردی به نام "ب. ن.” به عنوان "نماینده فرماندار” در "صندوق سیار” شعبه ۵ در شعبات "چهارمورون مارگون، تمداری، جوبریز و توابع” در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مامور شده بود اما این فرد تعرفه ها، مهرها و سایر اقلام که قاعدتا باید در هنگام شمارش آراء در صندوق مربوطه ضبط و صورتجلسه آن امضاء شود؛ را تحویل نداده و همچنان نگه داشته بود!
این موضوع موجب شده تا شائبه ها درباره امکان سوء استفاده از این تعرفه ها توسط نماینده دولت و وقوع تخلف وسیع مطرح شود.

nf00479053-1

این شائبه ها اما زمانی تقویت یا به عبارتی رمزگشایی شد که منابع محلی خبر دادند این فرد یعنی "ب. ن.” همزمان که نماینده فرماندار در شعبه ۵ سیار در بخش های "چهارمورون مارگون، تمداری، جوبریز و توابع” بوده، نماینده یکی از کاندیداهای انتخاباتی در همان شعبه نیز بوده است!در واقع نماینده فرماندار، نماینده یکی از کاندیداها نیز بوده است! ماجرا زمانی به صورت کامل رمزگشایی می شود که بدانیم این نماینده فرماندار (نماینده دولت) همزمان نماینده کاندیدای مورد حمایت دولت بوده است و از قضا، همان کاندیدای مورد حمایت دولت نیز با اختلاف ۲ هزار نفر به عنوان فرد نخست در انتخابات بویراحمد و دنا از سوی دولت اعلام شده است!

nf00479053-2

اکنون در این حوزه، این شائبه به صورت جدی مطرح است که کاندیدای دولتی با حمایت و رانت دولتی و با سوء استفاده از ابزارهای انتخاباتی، توانسته است به عنوان نفر نخست اعلام شود. درباره این شائبه جدی، باید ۲ نکته را نیز در نظر داشت.

اول؛ همانگونه که گفته شد؛ اختلاف فرد نخست یعنی غلام محمد زارعی با فرد دوم یعنی ستار هدایت خواه تنها ۲ هزار رای بوده است. بر اساس اعلام فرمانداری بویراحمد، زارعی با ۴۸ هزار و ۸۱۶ رای و هدایت خواه با ۴۶ هزار و ۱۸۰ رای حائز رتبه های اول و دوم شده اند. مجموع ارای اخذ شده در این حوزه نیز ۱۸۰ هزار و ۹۵۱ رای بوده است! بر اساس این آمار، تفاوت رای فرد نخست و فرد دوم، کمتر از ۲ درصد شرکت کنندگان در انتخابات بوده است! با در نظرگرفتن امکان یک ضریب مشخص از تخلف در انتخابات، می توان درباره این اختلاف رای و اسناد بدست آمده از تخلف نتیجه گیری کرد.

۰۱۶

دوم؛ به جز اسناد بدست آمده از نماینده فرماندار، موارد دیگری مبنی بر خرید و فروش گسترده رای در این حوزه انتخابیه نیز گزارش شده است و حتی برخی رسانه های محلی نیز اسنادی را برای اثبات این موضوع، منتشر کرده اند.

انتهای پیام/


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
عای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
انتخابات کهگیلویه به مراتب از یاسوج بدتر و بدتر بوده وکثافت کاری بر ان حاکم بودهاست
سرگچینه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
خدا لعنت کند کسی رو که به آرای مردم خیانت کرد.وباعث و بانی رواج فساد در جامعه میشود که اثرات آن بدبختی و فقیر شدن روز به روز مردم مستضعف میشوند.
بویراحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
اینم از دست گل حاجی.

متاسفم برات. ابرو خودت رو بردی حاجی اسفالتی
yasouj
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
آقای فرماندار بویراحمد به جای تبریک در مورد این صندوقهای سیار پاسخ دهد ازباره چه می خواهی سرهم کنی بگی . حتما صندوق سیار سیاره تعمیرگاه یا جای دیگه فرقی نداره !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
اینها همش ساختگيه . انتخابات تمام شده هنوز یه عده ای دنبال پرونده سازی هستند. خداوند کسانی را که اهل تهمت و پرونده سازی هستند به سزای اعمالشان میرساند.انشالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
اقایان باید شکست رابپذیرند فتنه اندوزی میان مردم اشتباه استتتتتت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
تابناک جان ;حکم نماينده کانديدا توسط شوراي نگهبان صادر مي شود نه وزارت کشور
boyer
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
مسئولین اجرایی انتخابات در واکنش به خبر گفتند که این تعرفه ها بصورت سهوی و سهل انگاری در داخل ماشین بوده و شورای تامین و استاندار و معاون سیاسی نیز تایید کردند در جواب بگوییم : آقایان مسئول برای اینکه طوری این افتضاح وخفت را که اخبار آن به سطح کشور هم رسیده و آبرویتان مخدوش شده بایستی هم تایید کنید راهی جز این ندارید . وقتی ترکیب هیات اجرایی یکی باشد بایستی همش تایید وقبول باشه و به گزارشات کاندیداهای رقیب توجهی نشود وبگویند از مجاری قانونی پیگیری کنند.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
رأی ها رو هم دوباره بشمارن شاید به صورت سهوی چند هزارتاش تقلبی باشه.
بلهزار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
دفاع بلاوجه مسئولین اجرایی در حمایت از متخلف (اب و باد و مه و خورشید فلک در کارند )تا سرپوش روی تخلفات کشف شده در کارگاه مکانیکی بنسنجان گذاشته شود تخلف سهوی و عمدی ندارد.
صداقت
|
United States
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
هموشون دستشون تویه کاسه هست
mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
کاندیدایی که با پول و توزیع اقلام دست به هر اقدامی برای رسیدن به نمایندگی برسد چه ارزشی دارد آیا هدف انسان از خلقت این بوده است خداوند متعال حاضر وناظر است وبایستی همه در یوم التناد پاسخگوی عدل الهی باشند …
چو ضحاک شد بر جهان شهریار -برو سالیان انجمن شد هزار
نهان گشت کردار فرزانگان – پراگنده شد کام دیوانگان
هنر خوار شد جادویی ارجمند -نهان راستی آشکارا گزند
شده بر بدی دست دیوان دراز – به نیکی نرفتی سخن جز به راز
ی اصولگرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
هر دم از این باغ بری میرسد...
به به
همینمان مانده که فردا آرا و تعرفه های دکتر هدایت خواه و حاج روشنفکر و ایضا مهندس بهرامی به طور سهوی در ماشین ها پیدا شوند.به طور سهوی فقط.آنهم به طور سهوی برای سرنگون کردن آرا و تعرفه های این عزیزان.
خداییش همین کارا رو میکنین خجالت میکشیم سرمون رو بلند کنیم و بلند بگیم که لریم
ی اصولگرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
هر دم از این باغ بری میرسد...
به به
همینمان مانده که فردا آرا و تعرفه های دکتر هدایت خواه و حاج روشنفکر و ایضا مهندس بهرامی به طور سهوی در ماشین ها پیدا شوند.به طور سهوی فقط.آنهم به طور سهوی برای سرنگون کردن آرا و تعرفه های این عزیزان.
خداییش همین کارا رو میکنین خجالت میکشیم سرمون رو بلند کنیم و بلند بگیم که لریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
خداییش تو قرن بیستو یک با وجود این همه مدرک و سند و عکس و فیلم و ....مگه باید چه اتفاقی بیفته تا شورای نگهبان این انتخابات رو باطل کنه...خداییش یکی بیاد منو توجیح کنه
ج ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
این توطعه انحصار است که بطور قطع دست به هر کاری برای ابطال انتخابات خواهد زد به والله در روز انتخابات در جلوی مسجد نجف آباد یک خودروی سمند که در حال پخش تعرفه نوشته به اسم آقای ستار هدایت خواه بود آمده و طی تماس تلفنی با یک خانم که بین صفوف زنها ایستاده بود تعرفه ها را را میخواست به خان بدهد که با رایش وارد صندوق نماید که با بی تجربگی بچه هایی که در آنجا بودند سمند اون خانم چادری را برداشته و فرار نمود و این کفار که همه را به کیش خود میدانند همانند امرعاص هر نقشه ای را از قبل طداحی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
آره جون ...... راست میگی !!!!!
چیه مسئول خرید رای بودی ؟؟
زارعی با این کارش فقط آبروی خودش و برد و مردم بویر احمد که واسه یه کارت شارژ 5 تومنی رای خود را که به مثال ........ میمیونه حراج کردن.
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
فکر نکنیم که این مجموعه فرمانداری تعرفه ای به باند هدایتخواه داده باشه با هیات اجرایی یکدستش . فضا را غبارآلود نکنید ضمنا عمروعاص نه امروعاص
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
به اون خدای احد و واحد حوزه رای گیری شاهد فقط منشی فهمید غیر بومی هستم مستقیم گفت به زارعی رای بده !!!!
اصولگرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
تابناک جون کاملا واضحه داری از جریان اصلاحات حمایت میکنی.چون هیچ کدوم از کامنتای من که به نفع اصولگرایان و با اسم ی اصولگرا میذارم رو تایید نمیکنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
درود برشهر سیاستمدار پرور خیز یاسوج. ..؟
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
امان از معاویه صفتان شیاد
بویراحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
درودخدابراستادفرزانه دکترهدایت خواه,,, مردی از تبار باران'واقعا لیاقتش را نداشتیم دوستان.
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
وقتی فکرمی کنم توشهراینجوری که فرمانداربخشداراستاندارنمایندش این کارشون چه شودعاقبت ما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار