مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۸۰ درصد پذیرش مسافران نوروزی در شهر همدان انجام می‌شود، گفت: ستاد اسکان فرهنگیان همدان ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار مسافر نوروزی در هر شب را دارد.
کد خبر: ۱۹۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 12 March 2016

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۸۰ درصد پذیرش مسافران نوروزی در شهر همدان انجام می‌شود، گفت: ستاد اسکان فرهنگیان همدان ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار مسافر نوروزی در هر شب را دارد.

به گزارش  تسنیم ، عبدالرضا فولادوند در شورای آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به آمادگی ستادهای اسکان فرهنگیان استان برای پذیرش مسافران نوروزی اظهار داشت: با توجه به امکانات و تجهیزات مستقر شده در اتاق‌های مورد استفاده مسافران، ستاد استان همدان ظرفیت پذیرش 10 هزار نفر مسافر را در هر شب ایام تعطیلات نوروزی را دارد.

وی افزود: 80 درصد پذیرش مسافران نوروزی بر عهده ستاد اسکان فرهنگیان شهر همدان است و در صورتی که با حجم بالایی از مراجعه مسافران مواجه شویم، اسکان مسافران را به شهرستان بهار و بخش لالجین ارجاع می‌دهیم که از نظر بعد مسافت به شهر همدان نزدیک هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینگه در نوروز امسال به دانش‌آموزان تکلیف نوروزی داده نمی‌شود، بیان کرد: به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سطح سواد خواندن دروس ریاضی و علوم در ایام تعطیلات نوروز امسال به دانش‌آموزان به جای پیک نوروزی، یک جلد کتاب اهدا می‌شود.

وی افزود: در این راستا برای دوره‌های پایه ابتدای 6 عنوان کتاب تهیه شده است که در پایان یک آزمون استاندارد در دفترچه سؤالات پیش‌بینی شده از دانش‌آموزان گرفته می‌شود.

فولادوند با اشاره به اینکه سواد خواندن در دانش‌آموزانی ایرانی در بین 79 کشور دنیا رتبه 78 را دارد، گفت: سواد خواندن در بین افراد جامعه بسیار ضعیف است و باید با تمرین و ممارست در دوران تحصیل فرهنگ مطالعه را در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان همدان نیازمند کتابخانه مجهز هستند، بیان کرد: استاد پرویز ازکایی از پژوهشگران نامی استان و کشور کتابخانه شخصی خود را که به ارزش 10 میلیارد تومان برآورد شده است به آموزش و پرورش همدان اهدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: استاد ازکایی بیش از 400 عنوان کتاب و مجله دارد و تألیفات این پژوهشگر و محقق همدانی جزء پر ارجاع‌ترین کتاب‌ها در حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: با راه‌اندازی و تجیهز کتابخانه استاد پرویز ازکایی در همدان زمینه کم شدن فاصله نسل امروز با واقعیت‌های فرهنگی و تاریخی فراهم می‌شود.

فولادوند اظهار داشت: به منظور عمق‌بخشی به امر مطالعه و ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس براساس تفاهم‌نامه‌ای که با مؤسسه قلم‌چی منعقد شده است 120 کتابخانه مدارس شبانه‌روزی استان با 250 میلیون تومان اعتبار تجهیز می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار