مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حال حاضر بخشی از قشر تحصیلکرده ما با مطالعه کتاب رابطه خوبی ندارند.
کد خبر: ۱۹۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 12 March 2016

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حال حاضر بخشی از قشر تحصیلکرده ما با مطالعه کتاب رابطه خوبی ندارند.

به گزارش ایسنا، "عبدالرضا فولادوند، در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: ریشه کمبود مطالعه کتابخوانی به فرهنگ این موضوع برمی‌گردد به طوریکه اگر بتوانیم از همان دوران کودکی٬ فرزندانمان را با این فرهنگ آشنا کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده این معضل تا حدودی برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شش پایه ابتدایی به جای پیک نوروزی٬ کتابی به دانش‌آموزان داده شده است، هدف این کار را بهبود و بالا بردن سطح خواندن دانش‌آموزان عنوان کرد.

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اینکه در ایام نوروز هموطنان از سایر نقاط کشو٬ استان همدان را به عنوان مقصد خود برای گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب می‌کنند، از شهرداری و شرکت‌های خدمات‌رسان خواست تا در این ایام همکاری‌های لازم را با اداره آموزش و پرورش داشته باشند تا مکان‌هایی که مسافران در آنها اسکان داده می‌شوند، با قطعی آب و برق و گاز مواجه نشوند.

"محمد بداغی" تصریح کرد:مسافرانی که قصد سفر به همدان را دارند می‌توانند از تاریخ نهم اسفندماه سالجاری تا ۲۵ اسفندماه نسبت به رزرو اینترنتی اقدام کنند.

وی مراکز اقامتی همدان در ایام نوروز را به چهار دسته ویژه٬ الف٬ ب و ج تقسیم و اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش در تلاش است تا مراکز اقامتی نوع ج را به شدت کاهش دهد به طوریکه موفق شده است ۶۹۹ اتاق نوع ج را به ۵۴۲ مرکز کاهش بدهد.

بنا به گفته بداغی، 67 هزار در نوروز سال ۹۴ در استان همدان پذیرش شده‌اند که بیشتر این مسافران از قسمت شمال غرب کشور بوده‌اند.

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه افزایش و ارتقاء کیفیت٬ آماده‌سازی پایگاه‌های اسکان٬ رفع نواقص٬ هماهنگی با صدا و سیما به منظور به تصویر کشیدن ظرفیت‌های اسکان و آموزش سرایداران را از جمله فعالیت‌های این اداره برشمرد و گفت: طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده٬ از دو موضوع اطلاع‌رسانی و مراکز نوع ج انتقاد شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز از دستاندرکاران خواست تا هر چه سریع‌تر پروژه کتابخانه دکتر اذکایی را به بهره‌برداری برسانند.

"محمدابراهیم الهی‌تبار" در ادامه از مسئولان اداره آموزش و پرورش خواست تا بهترین شرایط را برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم آورند و از سایر ارگان‌های مذکور نیز درخواست کرد تا این اداره را در این مهم یاری کنند.

گفتنی است؛ تعمیر و تجهیز کتابخانه دکتر پرویز اذکایی موضوع دیگری بود که در این نشست به آن پرداخته شد به طوریکه پروژه مذکور به اعتباری معادل ۲۰۰میلیون تومان نیاز دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار