معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:امروزه برخی از دستگاه ها به وظایف قانونی خود به درستی عمل نکرده و یا سهل انگاری می کنند و از آن جا که احیای حقوق عامه نباید منحصر به ورود و رسیدگی از سوی دادستان باشد لازم است سایر دستگاه ها و نهادها در این زمینه پیشرو باشند.
کد خبر: ۱۹۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 13 March 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس: احمد رحمانیان در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان داراب از بالا رفتن سطح امنیت در استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت :با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری استان فارس در سال جاری مقوله امنیت به طور نظام مند دنبال گردید و بدین منظور دستورالعمل مدیریت پرونده های مهم به صورت منظم  تدوین و اجراء شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس  در ادامه در خصوص جرائمی مانند قتل های عمد، تجاوز به عنف، سرقت های مسلحانه و آدم ربایی، جرائم اقتصادی و جرائم مهم مواد مخدر نیز بیان داشت: این گونه جرائم توسط رئیس کل دادگستری استان و مسئولین قضایی مستقیماً  شناسایی، نظارت ومدیریت قضایی می شوند.

وی در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان داراب تأکید کرد: کسانی که به هر نحوی بخواهند در نظم و امنیت عمومی استان و این شهرستان  خللی ایجاد کنند باید بدانند که دستگاه قضایی استان بدون هیچ اغماضی با این افراد برخورد قاطع و قانونی می کند.

قاضی رحمانیان در این مراسم  یکی از وظایف مهم دادستان را احیای حقوق عامه دانست و گفت : دادستان به عنوان مدعی العموم در مواردی که حقوق عمومی ، سلامت و امنیت افراد جامعه در پی اقداماتی از قبیل حفر چاه های غیر مجاز، احداث صنایع آلاینده و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی وآلود و...  به خطر بیافتد بنا به تکلیف قانونی وارد و از حقوق جامعه دفاع می کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه برخی از دستگاه ها به وظایف قانونی خود به درستی  عمل نکرده و یا سهل انگاری می کنند و از آن جا که احیای حقوق عامه نباید منحصر به  ورود و رسیدگی  از سوی دادستان باشد لازم است سایر دستگاه ها  و نهادها  در این زمینه  پیشرو باشند.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس اظهار داشت: در جوامع در حال توسعه مثل کشور ما در حال گذر از یک زندگی سنتی به یک زندگی صنعتی می باشیم باید دقت و مراقبت نماییم در این انتقال ارزشهای اصیل و خوب حاکم بر جوامع سنتی از قبیل، ایثار، گذشت، عفو، کمک به همنوع، مشارکت در کار خیر و غیره متزلزل نگردد.

 این مقام قضایی اضافه کرد: با افزایش کنترل اجتماعی بصورت رسمی یا غیر رسمی شاهد کاهش جرایم خواهیم بود.

رحمانیان همچنین گفت: اگر جامعه در مقابل جرم و و آسیب  بی تفاوت باشد زمینه ارتکاب جرائم عمومی افزایش پیدا می کندو مقابله با بزهکاری تنها وظیفه دستگاه عدالت کیفری نیست ومردم با مشارکت جمعی نقش مهمی در پیشگیری و مقابله ایفا کنند .

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در ادامه از ظرفیت مناسب و بسترهای فرهنگی ، مذهبی و وجود علما و بزرگان شهرستان داراب به عنوان نقطه قوت در این حوزه قضایی نام برد و افزود: با مشارکت همگانی مردم و همه نهادها و دستگاه ها و حوزه پیشگیری از وقوع جرم  این شهرستان می توان زمینه  و بستر ارتکاب به جرائم بویژه جرائم مهم  را از بین برد.

گفتنی است در پایان از تلاش واززحمات قاضی محمود بهرامی  دادستان عمومی و انقلاب داراب تجلیل و با حکم رئیس قوه قضائیه ، حجت الاسلام والمسلمن خورشیدی به سمت دادستان شهرستان داراب منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی امام جمعه داراب نیز ضمن تقدیر از تلاش های دادستان پیشین داراب گفت: شهرستان داراب دارای چند بخش بزرگ و نیازمند توجه مسئولان قضایی جهت توسعه ساختار قضایی این شهرستان است.

وی خواستار  توجه به گستردگی شهرستان داراب و تأسیس دادگاه دربخشهای داراب شد.

فرماندار داراب نیز طی سخنانی گفت: مرحله دوم انتخابات در آینده نزدیک برگزار می شود و ما باید فضای انتخابات را طوری مدیریت کنیم که مردم به صورت خود جوش به پای صندوق های رأی حاضر شوند و رأی خود را در فضای کاملا آرام و آزادانه به صندوق بیاندازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار