رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان خاتم :
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ‌خاتم از متلاشی شدن یک باند شکارچی متخلف در منطقه قره‌تپه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 08 April 2015
باند شکارچیان  شهرستان خاتم متلاشی شدبه گزارش تابناک یزد، فتح‌الله حیدری در خاتم اظهار داشت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت‌های مجرمانه گروهی از متخلفین در منطقه شکار ممنوع قره‌تپه، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خاتم در استان یزد به تحقیق در این زمینه پرداختند.

وی افزود: محیط بانان پس از سه روز بررسی و کمین، در یک عملیات موفق شدند چهار نفر از اعضای این باند را درون منطقه شکار ممنوع قره تپه محاصره و بازداشت کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاتم در این باره گفت: محیط بانان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند گروهی از افراد غیربومی همزمان با فصل جوجه‌آوری هوبره در دشت قره‌تپه، با حضور مستمر در منطقه اقدام به شناسایی لانه‌ها به منظور برداشتن تخم و جوجه‌های هوبره نموده‌اند.

حیدری اظهار داشت: اعضای این باند قصد داشتند پس از شناسایی لانه‌ها، تخم و یا جوجه‌های تازه سر از تخم برآورده هوبره را برداشته و به کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق کنند.

وی افزود: در جریان بازرسی از متهمین چهار دستگاه موتورسیکلت مخصوص مناطق بیابانی و لاشه کامل یک آهو کشف و ضبط شد.

وی افزود: شکار آهو هدف اصلی متهمان نبوده و آنها به منظور قاچاق تخم هوبره مشغول فعالیت بوده‌اند اما دو آهو را نیز درون دشت مشاهده کرده و پس از تعقیب با موتورسیکلت، یک آهو را زنده‌گیری و سپس سر بریده بودند.

به گفته وی، متهمان پس از بازداشت و تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و با دستور قاضی پرونده هم اکنون در زندان بسر می‌برند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار