کد خبر: ۲۰۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 27 March 2016
جاده خلخال – اسالم که از شهر خلخال آغاز و تا سه راه اسالم در جاده رشت – آستارا در استان گیلان امتداد دارد، بیش از ۷۰ کیلومتر طول داشته و به لحاظ طبیعی یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شالیزارها، آبادی‌ها و رودخانه کنار جاده توانسته است زیبایی منحصربه‌فردی را به این منطقه ببخشد، بطوریکه امروزه از این مسیر ۷۰ کیلومتری به بهشت گردشگران و مسافران یاد می‌شود.

از مجموع این مسیر ۲۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و ۵۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی گیلان است.

این جاده که به دلیل کوهستانی بودن حتی در تابستان از آب‌وهوای سرد و خنک برخوردار است، در اغلب اوقات به‌ویژه در نیمه دوم سال به دلیل بارش برف و باران‌های سیل‌آسا بسته است و مسافران تنها می‌توانند در فصول بهار و تابستان از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

در نزدیکی خلخال آب گرم معروفی به نام «کیوی» وجود دارد که بر عکس بسیاری از شهرهایی که آب گرم دارند موج مسافر در آن به چشم نمی‌خورد و با خیال آسوده و به دور از دغدغه‌های شلوغی مثل پیدا کردن جای پارک و اقامت و ترافیک می‌توانید در آن اتراق کنید و تنی به آب بزنید.

البته جنگل نوردانی که به این جاده سفر می‌کنند می‌توانند از مسیر روستای «نهالستان پیرسون» در ۲۰ کیلومتری اسالم به خلخال وارد جنگل شده و از این مناطق زیبا و افسونگر طبیعی به سمت بالای جنگل و قله حرکت کنند تا به قله‌ای برسند که به دره «اشراف» معروف است، جایی که زیبایی و فریبندگی آن در حد کمال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار