بزرگترین شهر مازندران درگیر مشکلاتی دیرینه؛
آیا می شود امید داشت مسئولینی که مشکل به این کوچکی را نمی توانند حل کنند برای مشکلات بزرگتر این شهر از قبیل بیکاری جوانان تحصیل کرده و صنعت به خواب رفته آن برنامه ای داشته باشند؟
کد خبر: ۲۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 09 April 2015
شهرستان بابل پر جمعیت ترین شهرستان مازندران می باشد.این شهرستان در مرکز مازندران واقع می باشد، شهری که به بهار نارنج معروف می باشد.
به گزارش تابناک این شهرستان به دلیل داشتن مراکز اقتصادی حضور پزشک های مطرح کشوری و استانی، مراکز متعدد درمانی و دانشگاهی،پاساژهای خرید و فروش، مناطق دیدنی و بکر طبیعی و بسیاری از مولفه های دیگر سالانه پذیرای حجم زیادی توریست و گردشگر و همچنین حضور ساکنان شهرهای اطراف می باشد که برای رفع نیازهای خود به این شهر مراجعه می کنند.
اما با همه این استقبال این شهر از فضای نامناسب مدیریت شهری در رنج به سر می برد. ترافیک کلافه کننده ، خیابان های پر چاله و چوله عدم وجود پارکینگ مناسب شهری، کم عرض بودن خیابان ها و عبور و مرور سخت و ... باعث شده تا ساکنین و یا مراجعه کننده های به این شهر سختی های فراوانی را از این منظر لمس کنند.
یکی از ایرادات اساسی به بابل دو محل ورودی به این شهرستان از مسیر آمل و از مسیر قائمشهر می باشد کافیست یکبار از دو شهرستان یاد شده وارد شهرستان بابل شوید آن وقت متوجه این موضوع خواهید شد.
زمانیکه از قائم شهر به بابل وارد می شوید از جلوی دانشگاه آزاد این شهر تا میدان کشوری مسیری پر از چاله و چوله را تجربه می کنید که دو طرف این خیابان مهم و بین المللی پر از وانت بارهای فروش میوه، پیاز ، سیب زمینی و کاهو و ... می باشد که در تمام ساعات روز در این مسیر حضور داشته و حجم زیادی از این خیابان پر تردد و البته کم عرض را اشغال کرده و ترافیک کلافه کننده ای را به مردم هدیه می دهند!
البته همین موضوع را می توانید از مسیر آمل به بابل از مقابل ترمینال این شهر تا میدان هلال احمر مشاهده کنید.
با این اوصاف سوالی که پیش می آید این است آیا واقعاً مسئولین این شهرستان مشکلات یاد شده و چاله چوله های زیادی و حجم وسیع حضور وانت بارها را در این مناطق نمی بینند؟ اگر پاسخ مثبت است پس چرا راهکاری برای این مشکلات ارائه نکرده و به فکر حل آن نیستند؟ مردم این شهر تا کی باید منتظر بوده و شاهد این مشکلات باشند؟ آیا می شود امید داشت مسئولینی که مشکل به این کوچکی را نمی توانند حل کنند برای مشکلات بزرگتر این شهر از قبیل بیکاری جوانان تحصیل کرده و صنعت به خواب رفته آن برنامه ای داشته باشند.
اگر چه موارد مرتبط با این شهر بسیار فراتر از نکات ذکر شده است اما ضرورت دارد مسئولین امر در سالی که ملقب به دولت و ملت ، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری شده است اهتمام بیشتری در حل مشکلات مردم داشته تا شاهد رفع این مشکلات از سطح شهری که بزرگترین شهر مازندران است باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار