فرماندار دشتی:
مبلغ 100 میلیارد تومان دربازسازی شنبه شهرستان دشتی هزینه شده است.
کد خبر: ۲۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 13 April 2015
تابناک بوشهر: غلامرضا مهرجو صبح امروز در آیین بزرگداشت جانباختگان حادثه زلزله شنبه که با حضور خانواده‌های آنها در شهر شنبه برگزار شد، اظهار داشت: گروه‌های امدادی از 11 استان کشوربه یاری مردم زلزله‌زده شنبه شتافتند و این نشان از همدلی و هم‌زبانی مردم ایران اسلامی است.

فرماندار شهرستان دشتی افزود: زلزله شهر شنبه بیش از 90 درصد تخریبی داشت و این نشان از عمق بالای این حادثه است و مبلغ 100 میلیارد تومان در بازسازی شنبه شهرستان دشتی هزینه شده است.

وی ادامه داد: از 1600 واحد مسکونی 1400 واحد آن به اتمام رسیده است که 35 میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و بلندمدت و مبلغ 15 میلیارد تومان نیز کمک‌های بلاعوض به مردم زلزله‌زده پرداخت شد.

مهرجو با اشاره به اینکه ساختمان فرهنگسرای امید شهر شنبه به مبلغ 2 میلیارد ریال از محل کمک خیرین خریداری شد، بیان داشت: تعداد 19 مسجد و حسینه ساخته شد، تعداد 10 وحد اماکن دولتی و سه خانه عالم احداث گردید.

وی افزود: تعداد سه خانه بهداشت در روستاهای درویشی، سنا و شنبه و دو پانسیون پزشکان شهر شنبه همچنین ساختمان اورژانس 115 جاده‌ای شنبه نیز احداث شده است.
مهرجو خاطرنشان کرد: در زمان وقوع زمین‌لرزه 6.1 ریشتری شهرستان دشتی تعداد 667 کانکس دربین مردم زلزله‌زده توزیع شد.
فرماندار دشتی گفت: بازسازی کامل شبکه‌های توزیع آب، برق و گاز انجام شده و مبلغ 40 میلیارد ریال نیز که شامل 6 ماهه برق و 8 ماهه مصرف آب شنبه بود به طور کامل بخشودگی انجام شد.
وی اضافه کرد: مبلغ 400 میلیون تومان کمک‌های بلاعوض به تعداد 261 خانواده کمیته امداد امام‌خمینی کمک شد.
مهرجو یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی شنبه بیش از 2 متر است که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: تعداد 11 واحد آموزشی با 43 کلاس درس و با اعتبار 55 میلیارد ریال در بخش شنبه و طسوج احداث شده است.
برچسب ها: زلزله شنبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار