مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: شرکت‌های صادرات‌گرا حلقه مفقوده خوشه‌های صنعتی استان یزد هستند.
کد خبر: ۲۱۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 12 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمسعود عظیمی در جلسه کارگروه اشتغال استان یزد اظهار داشت: استان یزد در زمینه خوشه‌های صنعتی فعالیت‌های بسیاری انجام داده و به تازگی نیز فعالیت خود را در خوشه طلا و جواهر آغاز کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هزار و 500 واحد طلاسازی در استان یزد فعالیت دارند که همه آنها به نحوی با مشکلات مختلف از جمله کمبود نقدینگی، مواد اولیه و ... مواجه بوده و بر خلاف دیگر خوشه‌ها کمتر با مشکل بازار مواجه‌ هستند.

عظیمی خاطرنشان کرد: این خوشه برای توسعه فعالیت‌های خود نیازمند نگاه و حمایت ویژه صندوق کارآفرینی و امید است اما نگاه به سایر خوشه‌ها متفاوت بوده، زیرا مشکلات آنها متفاوت است و اغلب آنها از نبود بازار رنج می‌برند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با تحلیلی بر بازار تولیدات مختلف صنایع استان یزد اظهار داشت: خوشه‌های صنعتی سنگ، محصولات کنجدی، نساجی و کاشی و سرامیک اغلب با مشکل بازار مواجه هستند و دارای حلقه مفقوده‌ای هستند که امیدواریم صندوق کارآفرینی و امید بتواند با ارائه تسهیلات ویژه، این مشکل را برطرف کند.

وی تأکید کرد: اگر بتوان با ارائه تسهیلات و مجوزهای لازم، شرکت‌های صادرات‌گرا را توسعه داد، بسیاری از مشکلات خوشه‌های صنعتی استان یزد برطرف می‌شود.

عظیمی تصریح کرد: اگر به این حوزه نگاه عمیق‌تری شود، می‌توانیم اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشیم و فضای کسب و کار را یک فضای مانا و پایدار بدانیم و حداقل نگران حفظ اشتغال فعلی نباشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خوشه نساجی استان یزد هزار نفر ذی‌نفع اصلی هستند که هر یک از این افراد، کارگران بسیاری را زیر پوشش خود دارند اما اگر نتوانند محصولات خود را به فروش برسانند، به طور قطع اشتغال فعلی دچار مشکل خواهد شد و بسیاری از کارگران بیکار می‌شوند، بنابراین باید علاوه بر تلاش برای ایجاد اشتغال جدید، برای حفظ اشتغال‌های فعلی نیز چاره‌اندیشی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار