رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: نخستين و تنها سرمايه گذاري خارجي صورت گرفته در اين استان در شش ماه نخست سال جاري به بهره برداري مي رسد.
کد خبر: ۲۱۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 17 April 2016
داريوش ديوديده روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: فاز نخست كارخانه سيمان مارگون كه از سوي يك سرمايه گذار لبناني در استان در دست اجراست بيش از 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي اظهار كرد: اين سرمايه گذاري شامل ساخت كارخانه و استفاده از معادن استان است كه از سال 1389 تاكنون روند ساخت آن ادامه دارد.
ديوديده بيان كرد: كل سرمايه گذاري پيش بيني شده براي ساخت اين كارخانه دو هزار و 200 ميليارد ريال است كه 800 ميليارد ريال آن از سوي سرمايه گذار لبناني تامين و بقيه آن از سوي نظام بانكي، تسهيلات پرداخت مي شود.
وي عنوان كرد: با شروع به كار اين كارخانه 250 نفر از جوانان بيكار اين استان در آن مشغول به كار خواهند شد.
ديوديده گفت: در اين كارخانه، روزانه سه هزار و 400 تن سيمان خاكستري توليد خواهد شد.
كارخانه سيمان مارگون در 50 كيلومتري ياسوج مركز كهگيلويه وبويراحمد و در بخش مارگون شهرستان بويراحمد ساخته شده است.
85 درصد سهام اين كارخانه به سه سرمايه گذار لبناني با تعهد تامين سرمايه گذاري طرح از خارج از كشور و بقيه آن به اشخاص حقيقي ايراني تعلق دارد.
كهگيلويه و بويراحمد براساس پروانه هاي بهره برداري صادر شده هم اكنون بيش از ۷۰۰ كارخانه دارد كه بنابر آمار موجود افزون بر 75 درصد آنها فعال است.
اين استان ۱۲ شهرك صنعتي دارد.
براساس پروانه هاي بهره برداري صادر شده، ميزان سرمايه گذاري صنعتي و معدني اين استان پنج هزار و 808 ميليارد ريال و فرصت هاي شغلي آنها 9 هزار و 298 نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار